CHEP, firma specjalizująca się w zakresie zarządzania paletami, obchodzi 15–lecie działalności w Polsce. Od 2000 roku oferuje w naszym kraju usługi poolingu palet. Obecnie CHEP obsługuje ponad 550 klientów w Polsce, wydaje rocznie 15 mln palet, zarządza 6 centrami serwisowymi oraz wpółpracuje z 9 tysiącami punktów dystrybucyjnych.
CHEP (Commonwealth Handling Equipment Pool) świadczy usługi wynajmu oraz obsługi palet i kontenerów od 1945 roku. Pierwsza spółka CHEP powstała w Australii zaraz po II wojnie światowej na fali powojennej potrzeby sprawnego przeładunku i transportu. Od tego czasu firma nieustająco się rozrasta, regularnie zwiększając zasięg swoich usług. Dziś działa na wszystkich kontynentach, w 56 krajach zarządzając blisko 250 milionami palet.
Początki CHEP w Polsce to zaledwie kilka osób, których głównym zadaniem było wzmacnanie świadomości dotyczącej rozwiązań oferowanych przez firmę oraz budowanie relacji z partnerami biznesowymi poprzez współpracę z klientami, dystrybutorami oraz firmami transportowymi. W rezultacie dostawy towarów na niebieskich paletach CHEP zaczęły być szeroko akceptowane, a firma mogła zapewnić bezpieczeństwo swoim aktywom. Po 15 latach działalności firma obsługuje ponad 550 klientów w Polsce, wydaje rocznie 15 mln palet, zarządza 6 centrami serwisowymi oraz wpółpracuje z 9 tysiącami punktów dystrybucyjnych.
18 czerwca w Warszawie odbyła się gala jubileuszowa Sukces na pewnych podstawach – 15 lat CHEP w Polsce. Podczas uroczystości, Kinga Di Salvo - country general manager CHEP Polska i kraje bałtyckie, wręczyła wyróżnienia partnerom biznesowym firmy. Statuetki Filarów Sukcesu wręczono w 15 kategoriach. Wyróżniono min. Pierwszego klienta CHEP - Procter & Gamble Operations Polska, Partnera biznesowego CHEP wpierającego rozwój rozwiązań Last Mile Solution - Jeronimo Martins Polska oraz Partnera biznesowego CHEP wspierającego propagowanie zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw - Carrefour Polska. Wręczone wyróżnienia stanowiły podsumowanie ostatnich lat partnerskiej współpracy pracy. Klienci potwierdzili jakość CHEP w badaniach satysfakcji przeprowadzonych metodą NPS na grupie 450 firm współpracujących z CHEP. Ponad 80 proc. klientów widzi firmę jako strategicznego partnera biznesowego, poziom satysfakcji w obszarze obsługi to aż 90 proc.
- Najbliższe lata będą obfitowały we wprowadzanie nowych, innowacyjnych rozwiązań. Chcemy wzmacniać rolę CHEP, jako rynkowego lidera w kompleksowej obsłudze poolingu palet. Zależy nam, aby być strategicznym partnerem biznesowym, który jest w stanie zaprojektować i wdrożyć efektywne rozwiązania w zakresie całej logistyki. Nastawiamy się na współpracę w charakterze doradcy logistycznego, którego zadaniem jest projektowanie gotowych rozwiązań procesowych dla naszych klientów, tak abyśmy wspólnie mogli budować lepszy łańcuch dostaw – mówiła Kinga di Salvo, podczas uroczystej gali.
W trakcie uroczystości jubileuszowej miała również miejsce debata pt. „Zarządzanie gospodarką paletową – wynajem palet jako strategiczna decyzja organizacji”, w której udział wzięli partnerzy CHEP, przedstawiciele branży FMCG, sieci dystrybucyjnych, firm transportowych oraz instytucji: Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, ECR (Efficient Consumer Response – Efektywna Obsługa Konsumenta), a także niezależni eksperci rynkowi. Paneliści zastanawiali się m.in. nad wyzwaniami, jakie stoją przed uczestnikami łańcucha dostaw, wadami i zaletami poolingu zamkniętego oraz oczekiwaniami na przyszłość. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że największym wyzwaniem będzie ograniczanie kosztów. A jeszcze 10 lat temu tylko 5 proc. polskich przedsiębiorstw umiało porównać wydatki na pooling otwarty i zamknięty. Dziś świadomość rynkowa jest zdecydowanie większa, ale nadal jest jeszcze wiele do zrobienia. Korporacje zwracają dziś coraz większą uwagę także na kwestie jakości oraz ślad ekologiczny przy wybieraniu rozwiązań logistycznych. Zamknięty pooling paletowy może skutecznie ograniczać koszty pozwalając firmom działać zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
(źr. CHEP Polska)