Dodaj ogłoszenie o pracy


Rośnie konkurencja na rynku przewozów ponadnormatywnych

Liczba pozwoleń na przejazd po drogach pojazdów z ładunkami ponadnormatywnymi z roku na roku wzrasta w Polsce. Rokrocznie wydaje się ich kilkadziesiąt tysięcy, a około 5 tys. firm deklaruje realizację w Polsce tego typu przewozów w ramach transportu drogowego. Mimo to, nadal jest to niszowy sektor usług w transporcie i spedycji, chociaż bardzo intratny i dość wysokomarżowy. Coraz więcej firm spedycyjnych i transportowych upatruje swojej szansy na rozwój w tym obszarze usług, zwiększając tym samym konkurencję na rynku działalności transportowo - spedycyjnej.

Transport ponadnormatywny Fracht FWO

- Z roku na rok Ilość ładunków ponadnormatywnych wzrasta. Wynika to między innymi z nieustających w Polsce inwestycji w infrastrukturę, a także rosnących nakładów na rozwój w sektorze energetycznym. Nie bez znaczenia jest również atrakcyjność i rosnący przy tym eksport polskiego przemysłu, w tym produkcji urządzeń, maszyn, konstrukcji przemysłowych itp. – komentuje Andrzej Bułka, dyrektor zarządzający Fracht FWO Polska. - W Polsce jest już dość spora grupa przewoźników drogowych z taborem przystosowanym do przewozu ładunków ponadnormatywnych. Również większość spedytorów działających w naszym kraju deklaruje, że zajmuje się przewozami ładunków ponadnormatywnych. Ponadto polskie oddziały spedytorów globalnych także zajmują się obsługą tego typu ładunków. Tym samym konkurencja na rynku jest coraz większa – dodaje Andrzej Bułka.
Fracht FWO jako członek Grupy Fracht, działającej na rynku przewozów ponadnormatywnych od 60 lat, z doświadczonymi specjalistami od ładunków ponadnormatywnych w każdym ze swoich oddziałów obsługuje transporty ponadnormatywne. Oceniając rynek jako eksperci od ładunków ponadgabarytowych zapowiadają dalszy rozwój tego sektora usług.
- W pierwszym półroczu odnotowaliśmy wzrost zarówno zleceń dotyczących ładunków ponadnormatywnych od stałych klientów, jak również zapytań dotyczących realizacji projektów transportu ponadnormatywnego dla firm dotychczas niekorzystających z naszych usług. W drugim półroczu tego roku spodziewamy się realizacji transportów, których projekty zostały opracowane w pierwszych dwóch kwartałach. Liczymy, że w połączeniu z bieżącymi projektami przełoży się to na wzrost liczby zlecanych transportów. Mówiąc krótko z optymizmem patrzymy w przyszłość, zarówno najbliższą jak i na kolejne lata – podsumowuje Andrzej Bułka z Fracht FWO Polska.  
Przewóz ponadnormatywny krok po kroku - transoceaniczne dostawy elementów elektrowni
Firma Fracht FWO Polska zakończyła niedawno realizację kompleksowego przedsięwzięcia obejmującego dostawy elementów elektrowni o łącznej wadze ponad 1000 ton. Miejscem przeznaczenia ładunków były dwa zakłady energetyczne zlokalizowane w Ameryce Północnej. Pierwszy etap projektu obejmował odbiór elementów od wielu dostawców z różnych krajów europejskich oraz dostawy do portu w Gdyni. Przedmiotem transportu były zarówno ładunki standardowe – dowożone do portu w kontenerach typu 40’FR i 40’HC  – jak również elementy ponadnormatywne. Wśród tych ostatnich, tj. ładunków OOG dostarczonych przez firmę Fracht FWO Polska były między innymi generatory o wadze 255 ton, 80 ton i 60 ton, turbiny – 85 ton i 58 ton, kadłuby – 50 ton i 36 ton, dwa wirniki ważące 50 ton każdy, a także dwa odlewy metalurgiczne o szerokości 5,8 m oraz wadze 20 ton i 36 ton. Po uzyskaniu stosownych pozwoleń wymaganych dla przewozu ładunków ponadnormatywnych, zostały one przetransportowane do portu na specjalistycznych naczepach niskopodłogowych. W Gdyni miał miejsce załadunek na wyczarterowany statek, w którym ładunki wyruszyły w transoceaniczną podróż. Ostatnim etapem przedsięwzięcia były lokalne dostawy do elektrowni w USA i Meksyku. Realizacja poszczególnych etapów przebiegała zgodnie z założonym harmonogramem i kosztorysem. O sukcesie przedsięwzięcia decyduje zawsze doświadczenie, odpowiednie przygotowanie i profesjonalizm pracowników zaangażowanych w realizacje projektu.

(opr. BT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.