Dodaj ogłoszenie o pracy


Raben zamierza kupić niemiecką firmę – Balter Logistics

Grupa Raben zamierza kupić niemiecką Grupę Balter. Transakcja oczekuje jeszcze na zgodę urzędu antymonopolowego. Grupę Balter tworzą dwie spółki - Balter Logistics oraz Spedition Balter & Zimmermann. Od 1996 roku Balter jest członkiem niemieckiej sieci drobnicowej CargoLine.
- Przejęcie Grupy Balter umożliwia nam rozwój naszych kompetencji na terenie Niemiec w zakresie całego łańcucha dostaw. W ten sposób połączymy lokalne doświadczenie zdobyte przez Grupę Balter przez wszystkie lata ich działalności z międzynarodowym know-how Grupy Raben - komentuje Ewald Raben, CEO Grupy Raben.
Spółka Balter GmbH& Co.KG została założona w roku 1907 przez Philippa Baltera, a w roku 1990 powstała Spedition Balter & Zimmermann. Obroty roczne Grupy Balter sięgają łącznie 65 milionów euro. W oddziałach firmy w Koblencji i Gerze zatrudnionych jest ponad 300 osób. W sumie Grupa Balter dysponuje ok. 100 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Główna działalność koncentruje się na dystrybucji oraz logistyce zaopatrzenia, jak również na usługach magazynowych i logistycznych. Jako członek Grupy Raben, spółki będą prowadzić działalność pod nazwą Balter Logistics oraz Spedition Balter & Zimmermann.
- Będąc w strukturach Grupy Raben możemy dalej się rozwijać i w ten sposób optymalnie przygotować się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Wierzymy, że nasza firma, a zwłaszcza lokalizacje naszych dwóch oddziałów i wynikający z nich efekt synergii, wzmocnią pozycję Grupy Raben w Niemczech. Podobnie jak Grupa Raben, jesteśmy firmą rodzinną o długiej historii. Nasza rozbudowana sieć dystrybucji i portfolio mają duże znaczenie, ponieważ dzięki nim możemy przyczynić się do optymalizacji usług logistycznych - mówi  Dieter Balter, Dyrektor Zarządzający firmy Balter.

Raben Trans European Germany posiada 23 oddziały na terenie Niemiec, gdzie zatrudnia 1400 pracowników. Portfolio firmy obejmuje kompleksowe usługi logistyczne, transport krajowy, międzynarodowy, całopojazdowy i drobincowy LTL oraz transport powietrzny i morski.

(źr. Grupa Raben)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.