Dodaj ogłoszenie o pracy


Czemu warto badać wskaźniki NPS?

Milton Friedman, noblista w dziedzinie ekonomii, twierdził, że „przedsiębiorstwo tak długo może kontynuować swoją działalność, jak długo społeczeństwo uważa, że jest mu ona potrzebna.” Coraz więcej firm bada więc satysfakcję swoich klientów, ich lojalność.  Analizy wyraźnie wskazują, że firmy, które osiągają długoterminowy wzrost zysków, mają dwa razy wyższy wskaźnik NPS (wskaźnik rekomendacji) od przeciętnych przedsiębiorstw.

Klienci firm logistycznych oczekują od swoich dostawców terminowości, wysokiej jakości usług, braku uszkodzeń w przesyłkach oraz konkretnych i przesyłanych w czasie rzeczywistym informacji zwrotnych. Najnowsze badania pokazują również, że wymagania coraz częściej dotyczą inicjatywy, innowacji i dobrych relacji.
- Badania satysfakcji i lojalności dają wiedzę nie tylko o tych obszarach współpracy, z których klienci są mniej lub bardziej zadowoleni. Dzięki nim można poznać lepiej ich doświadczenia oraz aspekty, które zwiększają lub zmniejszają ich lojalność. Co ciekawe, dla wielu firm badających NPS (Net Promoter Score) nadal dużym zaskoczeniem jest ścisły związek  między lojalnością a zyskami – mówi Katarzyna Ostojska, menadżer ds. badań i analiz rynku w Grupie Raben. Również fakt,  że poza twardymi wskaźnikami jakościowymi, tak ważne w codziennej współpracy są relacje międzyludzkie.

- Istotne jest, aby zdać sobie sprawę z faktu, że poza „twardymi” czynnikami jakościowymi, bardzo ważne są uprzejmość i troska, zaufanie oraz uczciwość. Wspomniane aspekty mają znaczenie przy rozwiązywaniu problemów, jakie mogą się pojawić w codziennej pracy w każdej firmie, zarówno z sektora B2B, jak i B2C. Można powiedzieć, że ten, kto bada NPS, wpisuje się w obecny trend marketingowy H2H (human to human). W końcu  niezależnie od branży, relacje między firmami to tak naprawdę kontakty człowieka z człowiekiem – dodaje  Katarzyna Ostojska

Grupa Raben od wielu lat pyta klientów zarówno o zadowolenie z usług, jak również o oczekiwania wobec działań społecznie odpowiedzialnych. Wyniki ankiety przeprowadzonej w firmie Fresh Logistics pokazały, że klienci zauważają, iż społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi priorytet dla ich dostawcy usług logistycznych. 94 proc. badanych uważa, że przedsiębiorstwo Fresh Logistics jest społecznie odpowiedzialne. 91 proc. respondentów uznało, że ich operator logistyczny wspiera inicjatywy lokalne. Aż 97 proc. sądzi, że wspomniana firma dba o środowisko, a 99 proc. klientów uznaje pracowników firmy Fresh Logistics za działających w zgodzie z etyką. Dodatkowo, Grupa Raben za każde badanie, przeprowadzone w 10 krajach Starego Kontynentu, przekazuje minimum 1 euro na wybraną lokalnie organizację pozarządową. W Polsce kwotę uzyskaną w wyniku wypełnienia niemal 700 ankiet otrzyma Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego. Firma wesprze tym samym akcję Pierwszy fotelik promującą bezpieczne przewożenie dzieci w fotelikach samochodowych.

(źr. Grupa Raben)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.