Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker otrzymał certyfikat ekologiczny dla terminalu cross-dockingowego - pierwszy w Polsce!

Należący do DB Schenker Logistics obiekt w Złotorii uzyskał certyfikat BREEAM In-Use z oceną Very Good. Jest to pierwszy w Polsce terminal cross-dockingowy z takim zaświadczeniem.

Terminal jest położony w Złotorii pod Białymstokiem, a jego powierzchnia to 2 tys. mkw.  W budynku zastosowano szereg różnorodnych rozwiązań ekologicznych. Terminal wyposażony jest m.in.  w kolektory słoneczne i lampy LED-owe, które pozwalają ograniczyć emisję CO2 o ponad 30 ton rocznie. Inne wdrożone rozwiązania pozwalają na zmniejszenie zużycia wody i odzysk ciepła. Dodatkowo, w celu ochrony akustycznej terenu, wokół terminalu utworzono trzypiętrowy układ zieleni w pasie o szerokości 3 metrów – składający się z zieleni niskiej, krzewów i drzew.
– Decyzje o znaczeniu strategicznym dla firmy są podejmowane z uwzględnieniem wpływu na środowisko naturalne i społeczne. Już sam proces certyfikacji pozwolił nam zidentyfikować obszary, w których nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju mogą być jeszcze bardziej efektywne niż dotychczas – komentuje Agata Leliwa-Pilecka, szef Działu Inwestycji, Zakupów Centralnych i Spraw Korporacyjnych w DB Schenker Logistics
Firma zadbała o pracowników oddziału w Białymstoku. Zorganizowała warsztaty ergonomiczne, które pomogły dostosować meble biurowe do ich indywidualnych preferencji i cech. Ponadto, obiekt wyposażono w stojaki na rowery oraz zaplecze dla rowerzystów, czyli szafki na odzież oraz prysznice.

Proces certyfikacji obiektu prowadziła firma doradcza Colliers International. – W trakcie certyfikacji terminalu wprowadziliśmy ekologiczne procedury, które promowały wykorzystywanie przy jego powstawaniu materiałów regionalnych, sprowadzanych z najbliższej okolicy. Zoptymalizowaliśmy także przepływy wody w kranach i prysznicach – komentuje Andrzej Gutowski z Działu Certyfikacji Zielonych Budynków w Colliers International.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.