Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne + Nagel uruchamia nową linię drobnicową Polska - Francja

W marcu ruszyła kolejna linia drobnicowa globalnego operatora logistycznego Kuehne + Nagel. Nowa linia rozbudowuje europejską sieć połączeń operatora w codziennych połączeniach pomiędzy Polską a Francją, zarówno w eksporcie jak i w imporcie.


Europejska sieć połączeń drobnicowych Kuehne + Nagel oferuje obecnie połączenia pomiędzy 38 państwami. W samej Francji Kuehne + Nagel posiada 54 platformy przeładunkowe, a w Polsce jest ich 11. Nowe połączenie gwarantuje codzienne, obustronne połączenia polskiego magazynu konsolidacyjnego w Gądkach koło Poznania z jego francuskim odpowiednikiem położonym w okolicach Strasbourga. Pozwala to na dostarczanie ładunków na większości obszarów obydwu krajów w terminie dwóch dni roboczych.
Serwis dostosowany jest do potrzeb wymagających klientów, obejmując dostawy od drzwi do drzwi, rejestrację przesyłek „on line” i możliwość śledzenia przesyłek 24/7 w systemie KN Login.
- Eksporterzy i importerzy towarów wymagają od operatora logistycznego oferowania coraz lepszych i szybszych rozwiązań, dlatego też w ostatnich miesiącach, oprócz codziennych wyjazdów do hubów przeładunkowych w Niemczech i Austrii, łączących całą Europę, uruchomiliśmy kilka bezpośrednich i codziennych linii drobnicowych między innymi do/z Czech, Niemiec, Włoch i Węgier a najnowszą naszą propozycją jest właśnie ekspresowe połączenie z Francją – powiedział Wojciech  Sienicki, dyrektor spedycji drogowej w Kuehne + Nagel w Polsce.

Jak wskazują dane statystyczne Francja jest 4. największym odbiorcą i 6. największym dostawcą towarów do Polski.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.