Spółka DPD Polska zmieniło wizerunek. Nowa identyfikacja graficzna wynika z nowej strategii francuskiego właściciela, holdingu Geopost należącego do poczty francuskiej La Poste. Nowy wizerunek jest również deklaracją ściślejszej integracji pomiędzy podmiotami koncernu pod nazwą DPDgroup.
Od dzisiaj podmioty należące do holdingu GeoPost, w tym DPD Polska i Siódemka S.A., zostały objęte międzynarodową marką DPDgroup. Za zmianą wizualną stoi nowa filozofia działania, wyrażona hasłem "Your delivery experts".
- Nasza branża funkcjonuje w bardzo zmiennym i dynamicznym środowisku i aby oferować usługi na najwyższym poziomie, cały czas musimy doskonalić działania operacyjne. Dla naszych klientów liczy się przede wszystkim terminowość doręczania przesyłek, ale także elastyczność, wygoda i prostota rozwiązań. Nowa wizualizacja ma jeszcze mocniej wyróżnić markę na tle rynku, tak aby naszym klientom czytelnie kojarzyła się z tymi wartościami – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
DPD funkcjonuje w 26 krajach Europy, dostarcza ponad 3 mln paczek dziennie i z 11 proc. udziałem zajmuje drugie miejsce na europejskim rynku. Pod względem rozległości sieci połączeń drogowych plasuje się na pierwszym miejscu z 20 proc. udziałem. Grupa dostarcza przesyłki do 230 krajów na świecie, czyli niemal do każdego zakątka kuli ziemskiej.
- Cały ten potencjał dostępny jest także dla polskiego klienta, który może skorzystać z międzynarodowej sieci kurierskiej, wysyłając paczkę do każdego miejsca na świecie. Wspólnie wypracowane standardy obsługi są jednolite w całej europejskiej sieci i wynikają z dążenia do doskonałości operacyjnej i innowacyjności rozwiązań. Jest to kluczowy czynnik przewagi konkurencyjnej, dzięki któremu jako ekspert w doręczaniu przesyłek od lat wyznaczamy kierunki w branży – powiedział Rafał Nawłoka.
DPD Polska, wprowadzając nowe logo podejmuje międzynarodowe zobowiązania DPDgroup, której jest częścią. Nowe podejście, przewidujące między innymi koncentrację na wymaganiach konsumenta, jest zbieżne z ubiegłoroczną decyzją o zakupie Siódemka S.A przypieczętowaną zgodą UOKiK z 1 października 2014 r.
- Potencjał Siódemki świetnie wpisuje się w strategię rozwoju DPDgroup. Uzupełniamy w ten sposób nasze kompetencje, tworząc kompletną ofertę dla wszystkich segmentów rynku. Połączenie atutów Siódemki zorientowanej na potrzeby e-commerce, małych i średnich firm z silną pozycją DPD w Polsce i na rynku międzynarodowym, pomoże naszym klientom firmowym uzyskać przewagę konkurencyjną – wyjaśnia Rafał Nawłoka.
Połączenie prawne planowane jest na drugi kwartał 2015 roku. W tej chwili DPD jest liderem polskiego rynku KEP z 24 proc. udziałów i obrotami przekraczającymi 1 mld zł. Priorytetem DPD Polska na najbliższe dwa lata jest uzyskanie synergii operacyjnej i biznesowej, w postaci optymalnej sieci logistycznej, szeroko dostępnych usług zgodnych z wymaganiami rynku i wysokiej jakości obsługi na każdym etapie procesu logistycznego.
Pierwszym etapem łączenia spółek jest integracja rejonów kurierskich i ujednolicanie standardów, między innymi w obszarze infrastruktury logistycznej, które decydują o niezawodności procesów. To właśnie te czynniki stanowią punkt wyjścia dla wysokiej jakości usług na tzw. "ostatniej mili". Kolejny krok polega na zintegrowaniu oferty eksponującej najlepsze z wypracowanych dotychczas przez obie firmy rozwiązań.
Istotne są tutaj rozwiązania systemowe wykreowane pod konkretne potrzeby klienta biznesowego – firma stawia na bliski, partnerski kontakt ze swoimi kluczowymi klientami, zrozumienie indywidualnych potrzeb, a przez to elastyczność w kształtowaniu oferty. Zmiany dotkną także systemu punktów wysyłki paczek, Siódemka Service Point. Zostaną one razem z DPD Strefa Paczki wcielone do sieci DPD Pickup, tworząc największą w Polsce sieć miejskich placówek umożliwiających nadania i odbiory paczek w wygodnych dla konsumentów lokalizacjach.
Grupa DPD Polska współpracuje dziś z prawie 6 tys. kurierów w gęstej sieci oddziałów na terenie całej Polski. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze firma osiąga standardy operacyjne zapewniające sprawność procesów logistycznych. Te z kolei stanowią punkt wyjścia w staraniach o najwyższą jakość obsługi na ostatnim etapie doręczenia.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Jest wiodącą firmą na polskim rynku, zatrudnia 2500 pracowników i współpracowników. Z DPD kooperuje 6000 kurierów doręczających rocznie ponad 88 mln paczek. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz z firmą DPD Strefa Paczki, której oferta przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, firmę kurierską Siódemka S.A oraz agencję celną Air Cargo Poland. Dzięki innowacyjnym technologiom, znajomości lokalnej specyfiki i doskonałej obsłudze, DPD dostarcza usługi najwyższej jakości nadawcom i odbiorcom paczek. DPDgroup doręcza codziennie 3 mln przesyłek w 230 krajach w sposób neutralny dla środowiska. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste. Geopost w 2014 zanotowała przychody w wysokości 4,9 mld euro.
(red)