Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser zmienia formę prawną - teraz jako spółka europejska

Dachser, zmienił formę prawną na spółkę europejską – Societas Europaea (SE). Teraz Dachser działa jako spółka holdingowa o nazwie Dachser Group SE & Co. KG. Rodzinna firma, jaką jest Dachser, nie planuje wprowadzenia akcji spółki do obrotu giełdowego.
Dachser GmbH & Co. KG przeniósł swoje główne obszary biznesowe funkcjonujące w ramach transportu drogowego (European Logistics  i Food Logistics) oraz Air & Sea Logistics do spółki będącej w 100 proc. własnością Dachser SE. Nowoczesna struktura holdingowa umożliwiła firmie Dachser idealne warunki do połączenia struktury korporacyjnej z oddziałami niemieckimi i za granicą. W przyszłości w Niemczech będzie obowiązywała nazwa Dachser SE, natomiast nazwy organizacji funkcjonujących na innych rynkach pozostaną bez zmian. Nowa forma prawna firmy nie jest związana z żadną zmianą w strukturze akcjonariatu. Nie będzie emisji akcji spółki do obrotu giełdowego, ani żadni zewnętrzni inwestorzy nie nabędą udziałów firmy. - Zmieniamy formę prawną aby dopasować ją do naszej globalnej strategii rozwoju i tym samym otworzyć drogę do przyszłości. Dachser jest odnoszącą sukcesy firmą rodzinną i taką pozostanie w przyszłości – wyjaśnił CEO Dachser Bernhard Simon. Dotychczasowy zarząd będzie nadal działać jako rada nadzorcza w Dachser SE.
Struktura zarządzania i organizacji
Funkcje zarządzające i kontrolne na poziomie globalnym spółki realizować będą zarząd i osoby piastujące najwyższe stanowiska w firmie. Zarząd tworzą: prezes zarządu Bernhard Simon (CEO), wiceprezes Michael Schilling (COO Road Logistics), Thomas Reuter (COO Air & Sea Logistics) i Burkhard Eling (CFO).
Osiem działów operacyjnych, które są prowadzone przez dyrektorów zarządzających będą odpowiadać przed zarządem Dachser SE. Z wyjątkiem dywizji Dachser Food Logistics, którą nadal zarządzać będzie Alfred Miller, jednostki te zostały wydzielone według regionów: Niemcy, Europa Północna i Środkowa, Francja i Maghreb oraz Półwysep Iberyjski dla transportu drogowego, a także EMEA, Ameryka Północna i Południowa oraz Azja Pacyficzna dla transportu lotniczego i morskiego.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.