Dachser, zmienił formę prawną na spółkę europejską – Societas Europaea (SE). Teraz Dachser działa jako spółka holdingowa o nazwie Dachser Group SE & Co. KG. Rodzinna firma, jaką jest Dachser, nie planuje wprowadzenia akcji spółki do obrotu giełdowego.
Dachser GmbH & Co. KG przeniósł swoje główne obszary biznesowe funkcjonujące w ramach transportu drogowego (European Logistics i Food Logistics) oraz Air & Sea Logistics do spółki będącej w 100 proc. własnością Dachser SE. Nowoczesna struktura holdingowa umożliwiła firmie Dachser idealne warunki do połączenia struktury korporacyjnej z oddziałami niemieckimi i za granicą. W przyszłości w Niemczech będzie obowiązywała nazwa Dachser SE, natomiast nazwy organizacji funkcjonujących na innych rynkach pozostaną bez zmian. Nowa forma prawna firmy nie jest związana z żadną zmianą w strukturze akcjonariatu. Nie będzie emisji akcji spółki do obrotu giełdowego, ani żadni zewnętrzni inwestorzy nie nabędą udziałów firmy. - Zmieniamy formę prawną aby dopasować ją do naszej globalnej strategii rozwoju i tym samym otworzyć drogę do przyszłości. Dachser jest odnoszącą sukcesy firmą rodzinną i taką pozostanie w przyszłości – wyjaśnił CEO Dachser Bernhard Simon. Dotychczasowy zarząd będzie nadal działać jako rada nadzorcza w Dachser SE.
Struktura zarządzania i organizacji
Funkcje zarządzające i kontrolne na poziomie globalnym spółki realizować będą zarząd i osoby piastujące najwyższe stanowiska w firmie. Zarząd tworzą: prezes zarządu Bernhard Simon (CEO), wiceprezes Michael Schilling (COO Road Logistics), Thomas Reuter (COO Air & Sea Logistics) i Burkhard Eling (CFO).
Osiem działów operacyjnych, które są prowadzone przez dyrektorów zarządzających będą odpowiadać przed zarządem Dachser SE. Z wyjątkiem dywizji Dachser Food Logistics, którą nadal zarządzać będzie Alfred Miller, jednostki te zostały wydzielone według regionów: Niemcy, Europa Północna i Środkowa, Francja i Maghreb oraz Półwysep Iberyjski dla transportu drogowego, a także EMEA, Ameryka Północna i Południowa oraz Azja Pacyficzna dla transportu lotniczego i morskiego.
(źr. Dachser)