Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo i KGHM zawarli porozumienie w sprawie przejęcia udziałów Pol-Miedź Trans

Spółki PKP Cargo i KGHM Polska Miedź zawarły 2 lutego 2015 r. wstępne porozumienie, na podstawie którego PKP Cargo obejmie 49 proc. udziałów w spółce Pol-Miedź Trans (PMT), obecnie w całości należącej do KGHM. Transakcja ma być sfinalizowana w drugim kwartale 2015 roku.

Porozumienie przewiduje kontynuację procesu zmierzającego do przejęcia przez PKP Cargo 49 proc. udziałów PMT w zamian za wkład pieniężny oraz aport w postaci lokomotyw. Transakcja będzie możliwa po uprzednim przeprowadzeniu badania stanu przedsiębiorstwa PMT oraz złożeniu odpowiedniego wniosku przez strony do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
KGHM konsekwentnie realizuje strategię koncentracji środków na podstawowej działalności biznesowej. Taką możliwość daje właśnie pozyskanie strategicznego partnera dla części kolejowej Pol-Miedź Trans. Transakcję poprzedzi wydzielenie pozostałych obszarów działalności przedsiębiorstwa. Z kolei dla PKP Cargo inwestycja w PMT oznacza poszerzenie bazy klientów i możliwość bardziej efektywnego wykorzystania zaplecza taborowego. Po stronie KGHM Polska Miedź korzyści z transakcji to przede wszystkim właśnie dostęp do największego w Polsce, nieustannie modernizowanego taboru i szerokiej palety usług logistycznych Grupy PKP Cargo.

PMT posiada obecnie ponad 2 proc. udziału w rynku przewozów towarowych w Polsce (2,09 proc. w wykonanej pracy przewozowej i 2,34 proc. w przewiezionej masie towarów za 2014 r), stabilną bazę przychodową i dobrą sytuację finansową. Spółka dysponuje różnorodnym taborem, obejmującym 61 lokomotyw i 1493 wagonów do przewozów towarów masowych. Dzięki nawiązaniu współpracy z PMT PKP Cargo uzyska kolejne źródło stałych przychodów, dodatkowe kontakty handlowe, a także zwiększy skalę swojej działalności.
(źr. PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.