Dodaj ogłoszenie o pracy


Wim Bosman zmienia nazwę na Mainfreight Poland!

Marka Wim Bosman Polska znika z rynku. 1 lutego 2015 roku firma zmieniła nazwę na Mainfreight Poland. Tym samym zakończył się proces integracji i rebrandingu Wim Bosman z globalnym dostawcą usług logistycznych – nowozelandzką Grupą Mainfreight. Dzięki temu firma poszerzyła ofertę usług i zapewnia polskim klientom pełny dostęp do globalnych rozwiązań logistycznych.  


Mainfreight Poland to kompleksowy dostawca rozwiązań logistycznych w ramach łańcuchów dostaw. Specjalizuje się w transporcie i spedycji drogowej, morskiej oraz lotniczej, logistyce kontraktowej oraz w zaawansowanych „szytych na miarę” rozwiązaniach logistycznych - dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.

2015 rok będzie kolejnym rokiem intensywnego rozwoju Mainfreight Poland. Wzmacniając ofertę z zakresu logistyki kontraktowej firma planuje uruchomienie nowego magazynu oraz cross docku wspierającego procesy dystrybucji w relacji Europa Zachodnia – Europa Środkowo-Wschodnia. Firma rozbuduje regularne połączenia drobnicowe (przewozy paletowe) w relacjach z Portugalią, Hiszpanią, Rumunią. Zamierza również zwiększyć udział aut w przewozie drobnicy z  Belgią i  Holandią, a także rozszerzyć funkcjonalności systemów TMS do zarządzania transportem i zleceniami spedycyjnymi. Planowany jest również systematyczny rozwój floty własnych pojazdów. Obecnie firma posiada w Polsce 100 pojazdów ciężarowych oraz współpracuje ze stałymi podwykonawcami dysponującymi ponad 200 autami. Centrala firma Mainfreight Poland znajduje się w Pruszkowie, oddziały: w Katowicach i Warszawie  a wkrótce także w Poznaniu.
- Pełne włączenie w struktury Mainfreight Group oznacza dla nas nowe standardy i poszerzenie zakresu dostępnych usług i możliwości logistycznych. Dzięki temu klientom zapewniamy międzynarodowe doświadczenie i know how specjalistów Grupy Mainfreight, zdobyte na 5 kontynentach w blisko 240 oddziałach, podparte doskonałą znajomością funkcjonowania rynku w Polsce – mówi Beata Krawczyk, dyrektor zarządzająca Mainfreight Poland.

Proces wejścia na europejski rynek nowozelandzkiego lidera logistycznego – Grupy Mainfreight rozpoczął się w 2011 roku przejęciem 100 proc. udziałów holenderskiego lidera branży TSL - Wim Bosman. Fuzja przedsiębiorstw oznaczała wewnętrzny proces integracji operacyjnej, serwisowej i systemowej w ramach Grupy Mainfreight, zakończony w Polsce zmianą nazwy i rebrandingiem 1 lutego 2015 roku. Obroty Mainfreight w Europie w 2014 roku wyniosły 250 mln EUR, a globalnie Grupa osiągnęła ponad 1,2 mld EUR.
    
- Warte podkreślenia jest to, że firma Mainfreight kieruje się 100-letnią wizją rozwoju, co oznacza, że decyzje podejmowane są z myślą o tym, jakie mogą mieć skutki przez następne 100 lat. Takie podejście określa zasady funkcjonowania firmy począwszy od rekrutacji pracowników, relacji z klientami i dostawcami, aż po strategię wzrostu. Najlepiej oddaje to hasło, które jest podstawą kultury Mainfreight Group „Special people, Special company”  – podsumowuje Beata Krawczyk.

W związku ze zmianą nazwy, uruchomiona została nowa strona internetowa. Od teraz informacje na temat działalności Mainfreight Poland dostępne są na www.mainfreight.pl.
 
O Mainfreight Group
Mainfreight Group jest jedną z największych grup logistycznych na świecie. Działalność operacyjną firma rozpoczęła w 1978 roku w Nowej Zelandii w Auckland. Firma posiada obecnie 240 oddziałów na 5 kontynentach i zatrudnia ponad 5700 pracowników. W Europie  Mainfreight jest obecny w 8 krajach (Polska, Holandia, Belgia, Francja, Rumunia, Niemcy, Ukraina, Rosja) i dysponuje własną powierzchnią magazynową o wielkości 300 tys. metrów kwadratowych. Grupa Mainfreight notowana jest na Nowozelandzkiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

(źr. za inf. Mainfreight Poland)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.