InPost poinformował o zawarciu porozumienia o strategicznej współpracy z portalem Allegro w ramach dostaw produktów zamawianych online. Dzięki temu, e-sprzedawcy Allegro otrzymają nowe możliwości w zakresie dostaw ich towarów za pomocą Paczkomatów. Istotne jest to zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy następuje kumulacja dostaw paczek i często dochodzi do opóźnień w dostawach. Ale najważniejsze jest to, że korzystając z usług InPost Allegrao, klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.
Każdy sprzedawca na Allegro może teraz w łatwy sposób, bez formalności ani żadnych opłat dodać nowe opcje dostawy produktów do swoich aukcji. Paczki dostarczane będą do jednego z 1.100 Paczkomatów® InPost już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone kurier będzie dostarczał do rąk własnych w ciągu 3 dni od nadania. Gdyby dostarczenie listu nie powiodło się, list będzie czekał w jednym z 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce. InPost umożliwia również śledzenie drogę paczki do Paczkomatów® poprzez swoją stronę internetową.
- Nadchodzący sezon świątecznych zakupów to zawsze duże wyzwanie dla e-sprzedawców w zakresie organizacji dostaw produktów. Allegro i InPost wychodzą naprzeciw oczekiwaniom zarówno e-detalistów, jak i e-konsumentów. Dzięki naszej strategicznej współpracy oferujemy absolutnie najtańsze formy dostawy – do Paczkomatu® InPost lub jako list polecony. Ze strony InPost gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłek, możliwość śledzenia ich drogi i szybką dostawę. Aż 98 proc. przesyłek do Paczkomatów® InPost trafia następnego dnia po nadaniu, zaś ponad 92 proc. listów poleconych dostarczamy w terminie D+3. To wskaźniki znacznie wyższe niż u operatora wyznaczonego – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
- Polski rynek e-commerce według różnych szacunków rośnie około 14 – 15 proc. rocznie. Mógłby rosnąć szybciej, gdybyśmy znieśli bariery rozwoju. Firma badawcza Gemius podaje na przykład, że 83 proc. internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, a 24 proc. nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę. Według tego samego badania 45 proc. Polaków kupujących w Internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z oczekiwaniami. Aż 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z nich przeszkodą okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru – wylicza Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers. - Dzięki współpracy Allegro i InPostu te problemy mogą odejść do historii, bo kupujący otrzymają możliwość skorzystania z taniej dostawy i darmowego zwrotu w największej polskiej platformie zakupowej. Będzie to miało szczególnie duże znaczenie po zmianie przepisów dotyczących zwrotów towarów kupionych na odległość po 25 grudnia 2014 R. – dodaje Przemysław Budkowski.
Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 5 tys. e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną oraz 30 tys. sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost korzysta już 12 mln użytkowników, a 98 proc. paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Jak pokazują statystyki, blisko 60 proc. produktów jest odbieranych z innowacyjnych terminali poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych. W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do średnio 25 mln sztuk miesięcznie. Przesyłki są sortowane w nowoczesnej sortowni, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.
(źr. InPost)
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce