Dodaj ogłoszenie o pracy


InPost i Allegro oferują darmowy zwrot zakupionego towaru

InPost poinformował o zawarciu porozumienia o strategicznej współpracy z portalem Allegro w ramach dostaw produktów zamawianych online. Dzięki temu, e-sprzedawcy Allegro otrzymają nowe możliwości w zakresie dostaw ich towarów za pomocą Paczkomatów. Istotne jest to zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy następuje kumulacja dostaw paczek i często dochodzi do opóźnień w dostawach. Ale najważniejsze jest to, że korzystając z usług InPost Allegrao, klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.
Każdy sprzedawca na Allegro może teraz w łatwy sposób, bez formalności ani żadnych opłat dodać nowe opcje dostawy produktów do swoich aukcji. Paczki dostarczane będą do jednego z 1.100 Paczkomatów® InPost już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone kurier będzie dostarczał do rąk własnych w ciągu 3 dni od nadania. Gdyby dostarczenie listu nie powiodło się, list będzie czekał w jednym z 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce. InPost umożliwia również śledzenie drogę paczki do Paczkomatów® poprzez swoją stronę internetową.
- Nadchodzący sezon świątecznych zakupów to zawsze duże wyzwanie dla e-sprzedawców w zakresie organizacji dostaw produktów. Allegro i InPost wychodzą naprzeciw oczekiwaniom zarówno e-detalistów, jak i e-konsumentów. Dzięki naszej strategicznej współpracy oferujemy absolutnie najtańsze formy dostawy – do Paczkomatu® InPost lub jako list polecony. Ze strony InPost gwarantujemy pełne bezpieczeństwo przesyłek, możliwość śledzenia ich drogi i szybką dostawę. Aż 98 proc. przesyłek do Paczkomatów® InPost trafia następnego dnia po nadaniu, zaś ponad 92 proc. listów poleconych dostarczamy w terminie D+3. To wskaźniki znacznie wyższe niż u operatora wyznaczonego – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
- Polski rynek e-commerce według różnych szacunków rośnie około 14 – 15 proc. rocznie. Mógłby rosnąć szybciej, gdybyśmy znieśli bariery rozwoju. Firma badawcza Gemius podaje na przykład, że 83 proc. internautów w Polsce kupowałoby online więcej, gdyby istniała opcja darmowego zwrotu, a 24 proc. nie zwraca towarów, by nie płacić za wysyłkę. Według tego samego badania 45 proc. Polaków kupujących w Internecie otrzymało jeden lub dwa razy towar niezgodny z oczekiwaniami. Aż 38 proc. z tych respondentów nie zdecydowało się na skorzystanie z możliwości zwrotu produktu do e-sklepu. Dla prawie jednej czwartej z nich przeszkodą okazała się konieczność poniesienia kosztów wysyłki zwracanego towaru – wylicza Przemysław Budkowski, VP Marketplaces w Naspers. - Dzięki współpracy Allegro i InPostu te problemy mogą odejść do historii, bo kupujący otrzymają możliwość skorzystania z taniej dostawy i darmowego zwrotu w największej polskiej platformie zakupowej. Będzie to miało szczególnie duże znaczenie po zmianie przepisów dotyczących zwrotów towarów kupionych na odległość po 25 grudnia 2014 R. – dodaje Przemysław Budkowski.
Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 5 tys. e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną oraz 30 tys. sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost korzysta już 12 mln użytkowników, a 98 proc. paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Jak pokazują statystyki, blisko 60 proc. produktów jest odbieranych z innowacyjnych terminali poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych. W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do średnio 25 mln sztuk miesięcznie. Przesyłki są sortowane w nowoczesnej sortowni, która  obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.
(źr. InPost)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.