Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozpoczął działalność w Korei Południowej

Od lipca 2014 Dachser działa w Korei Południowej jako Dachser Korea Inc. Od 2006 roku funkcjonował w Republice Korei jako MGI & Dachser Inc. a w grudniu ubiegłego roku nabył pozostałe 50% udziałów spółki i zmienił nazwę.

Główna siedziba operatora logistycznego mieści się w stolicy kraju, Seulu. Dachser posiada także oddział w Pusan, który zajmuje się transportem morskim. Firma prowadzi również magazyn do obsługi frachtu lotniczego na lotnisku w Incheon, które jest głównym portem lotniczym Korei oraz jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Azji. Dachser na miejscu zajmuje się fizyczną obsługą frachtu lotniczego. Ponadto firma oferuje profesjonalne usługi związane z konsolidacją przesyłek w hali magazynowej na terenie lotniska. Dyrektorem zarządzającym Dachser w Korei został Roman Müller. - Nasze plany obejmują rozszerzenie działalności na rynku koreańskim oraz wykorzystywanie logistycznych połączeń z Chinami, USA i Europą – mówi Roman Müller, podkreślając znaczenie Korei Południowej jako ośrodka gospodarczego.

Od założenia spółki joint venture w Korei Południowej w 2006 roku stanowi ona część światowej sieci Dachser. W przyszłości operator planuje rozwój usług frachtu morskiego w porcie w Pusan.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.