Dodaj ogłoszenie o pracy


V mistrzostwa Bezpiecznej i Ekonomicznej Jazdy DB Schenker Logistics

V Mistrzostwa odbyły się 7 czerwca 2014 roku na terenie największego terminalu firmy w Młochowie koło Warszawy. Wzięli w nich udział kierowcy współpracujący na co dzień z DB Schenker Logistics, którzy ukończyli kurs bezpiecznej i ekonomicznej jazdy oraz zaliczyli test eliminacyjny. Mistrzostwa odbywały się w dwóch kategoriach: C oraz C+E, a zawodnicy rywalizowali w konkurencjach związanych ze znajomością przepisów ruchu drogowego, zasad ekonomicznej i bezpiecznej jazdy oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy. W ostatecznej ocenie pod uwagę brany był nie tylko wynik i dokładność, ale także poziom zużycia paliwa.

Poza kluczowymi konkurencjami uczestnicy mogli także skorzystać z urządzeń i symulatorów, dotyczących różnych potencjalnych sytuacji na drodze. Jednym z nich była waga pokazująca, jaką masę osiąga przedmiot lub człowiek znajdujący się w samochodzie o określonej prędkości, podczas zderzenia, wypadku czy gwałtownego hamowania. Uczestnicy mogli również potrenować jazdę na symulatorze auta osobowego w różnych warunkach pogodowych (np. na oblodzonej jezdni) oraz sprawdzić, z jakimi emocjami wiąże się dachowanie. Jeszcze inną aplikacją do przetestowania były alkogogle – urządzenie pokazujące w praktyce, jak spożycie alkoholu wpływa na ludzie zmysły.
- Kierowcy współpracujący z naszą firmą są na bieżąco szkoleni przez instruktorów jazdy na całodniowych kursach. Mistrzostwa to doskonała okazja, aby sprawdzić i podsumować ich rzeczywiste umiejętności. A są one niemałe. Z roku na rok nasi kierowcy jeżdżą bezpieczniej i ekonomiczniej. Wiadomo jednak, że nawet najlepsze szkolenie nie zastąpi doświadczenia, a warunki drogowe częstokroć odbiegają od wyćwiczonych zachowań. Niemniej słuchając opinii przewoźników, którzy na co dzień widzą efekty tych szkoleń, jestem przekonany, że idziemy w dobrym kierunku – mówi Andrzej Gluźniewicz, koordynator ds. współpracy z przewoźnikami w DB Schenker Logistics.

Warto zauważyć, że płynna, ekonomiczna jazda, a także dobry stan techniczny samochodu mają duże znaczenie w zużyciu paliwa oraz przynoszą korzyści ekonomiczne i ekologiczne. Dzięki zdobytym umiejętnościom kierowcy oszczędzają paliwo i zmniejszają emisję CO2. Od końca 2009 do 2013 roku średnie spalanie paliwa w przypadku zestawów ciągnik z naczepą zmalało o 3 l na każde 100 km. Łącznie od 2009 roku pojazdy zużyły 1,2 mln l paliwa mniej, a to oznacza redukcję emisji CO2 o 3200 ton.
Współorganizatorem wydarzenia, obok DB Schenker Logistics, był Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie. Patronatem objęło go Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

(źr. Db Schenker Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.