Dodaj ogłoszenie o pracy


Polskie Towarzystwo Logistyczne dwukrotnie wyróżniło firmę Dachser

Podczas tegorocznego Kongresu Logistycznego LOGISTICS 2014 w Poznaniu, który odbył się w dniach 14-16 maja, firma Dachser otrzymała dwa wyróżnienia Polskiego Towarzystwa Logistycznego: za projekt Supply Pipeline dla usługi Dachser DIY Logistics oraz za autorski program stażowy.

Prestiżowa Nagroda Polskiego Towarzystwa Logistycznego przyznawana jest za znaczące osiągnięcia organizacyjne lub technologiczne w obszarze logistyki. Obok nagrody głównej przyznano kilka wyróżnień, w tym aż dwa dla projektów firmy Dachser.

Program stażowy
Program stażowy w Dachser trwa dwa lata, podczas których młodzi ludzie po 3-4 miesiące pracują w różnych działach w firmie. Stażyści rekrutowani są wśród absolwentów szkół średnich, głównie o profilu logistycznym. Zaczynają od magazynu, następnie przechodzą do zespołu dyspozycji, spedycji, obsługi klienta, działu handlowego i reklamacji. W ten sposób świetnie poznają firmę, procesy logistyczne oraz różne aspekty pracy w logistyce. Jednocześnie, wraz z kolegami uczestniczącymi w podobnych programach w innych krajach, zgłębiają swoją wiedzę, korzystając z platformy e-learningowej. Obecnie operator przygotowuje rekrutację do czwartej edycji programu.
 - Od lat widzimy niedoskonałości absolwentów szkół, jeśli chodzi o przygotowanie do praktycznej pracy. Naszym marzeniem było wyedukowanie pracownika idealnego, stąd pomysł wdrożenia u nas dwuletniego programu stażowego, podczas którego uczymy młodych ludzi konkretnych umiejętności – mówi Grzegorz Lichocik, prezes zarządu Dachser w Polsce. - Zalety tego projektu są nie do przecenienia, czego dowodzi także świetna ocena i wyróżnienie dla naszego programu stażowego przyznane przez Polskie Towarzystwo Logistyczne – dodaje.
Program stażowy Dachser umożliwia uczestnikom nie tylko zdobycie doświadczenia w logistyce, ale także stałe zatrudnienie w firmie - Na programie korzysta  również firma – dzięki niemu zyskaliśmy już wielu wszechstronnie wykwalifikowanych pracowników, którzy znają nasze wszystkie procesy od podszewki – wyjaśnia Grzegorz Lichocik.

Supply Pipeline Dachser DIY Logistics
Usługa Dachser DIY Logistics polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów budowlanych oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu. Wyjątkowość usługi polega na tym, że operator dostarcza produkty bezpośrednio na półki, a nie tylko na rampę sklepu. Aby wszystkie procesy na każdym etapie mogły być sprawnie zintegrowane, pracownicy operatora opracowali model wdrożenia Supply Pipeline, optymalizujący łańcuch dostaw. - Naszą intencją było połączenie dwóch serwisów – dostaw do marketów oraz merchandisingu w sklepach w celu zwiększenia efektywności sprzedaży produktów w marketach DIY. Kolejnym etapem projektu jest rozszerzenie serwisu na inne kraje – wyjaśnia Juliusz Pakuński, project manager usługi Dachser DIY Logistics w Polsce. - Obecnie DIY Logistics realizowany jest w całej Europie, codziennie dostarczamy do 18 tys. marketów w całej Europie, ponad 2 mln przesyłek rocznie. Oferujemy unikalną, dostosowaną do potrzeb dostawców sieci DIY usługę, opartą na dużej ilości własnych oddziałów oraz globalnej sieci dostaw w Europie – dodaje Juliusz Pakuński.

Dachser w Polsce w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości 199,1 mln PLN oraz obsłużył 766.168 przesyłek o tonażu 261.434 ton. Firma zatrudnia obecnie 295 pracowników w 8 oddziałach.

(źr. za inf. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.