Dodaj ogłoszenie o pracy


Hiszpanie polubili usługi logistyczne DIY

„Do it yourself – DIY” to specyficzny model logistyki B2C, który polega na realizacji dostaw zamówionych w sklepie DIY wyrobów od producenta bezpośrednio do klienta. Ten sposób dystrybucji świetnie sprawdza się na hiszpańskim rynku DIY, którego wartość szacowana jest na 3,4 mld euro.

Kupowanie produktów w marketach budowlanych na zamówienie generalnie jest bardziej popularne w Hiszpanii, niż w innych krajach europejskich. Prognozy wskazują, że taki rodzaj dystrybucji będzie w  najbliższych latach zyskiwał na popularności, co oznacza dobry czas dla logistyki.
Potencjał ten wykorzystuje firma Dachser, która na terenie Hiszpanii współpracuje z dwoma spółkami: Azkar oraz hiszpańskim Dachser Air & Sea Logistics. Kooperacja dotyczy zarówno rynku krajowego, jak i obsługi przesyłek w imporcie oraz eksporcie. Hiszpańscy producenci mają apetyty na zwiększenie sprzedaży w Europie, tak samo jak detaliści. Obie strony do osiągnięcia swoich celów potrzebują niezawodnego systemu dystrybucji, jakim jest właśnie serwis DIY. Dachser dość szybko zaczął inwestować w segment DIY w Hiszpanii. Zaledwie rok temu, jeszcze zanim ktokolwiek odważył się stwierdzić, że kryzys mija, operator nabył całościowe udziały w Azkar, z którym współpracował od 2008 roku. W tym samym czasie przejął również spedytora morskiego i lotniczego – firmę Transunion, która obecnie działa pod nazwą Dachser Spain Air & Sea Logistics. Teraz te dwie firmy współpracują z niemiecką spółką, wspólnie rozwijając usługę DIY Logistics.

Wyjątkowo duży potencjał na rynku materiałów budowlanych mają hiszpańscy producenci płytek ceramicznych, którzy wchodzą na nowe rynki, zwłaszcza poprzez sieci DIY. Dachser realizuje dla nich model logistyki business–to–consumer: np. francuskie sieciowe sklepy DIY posiadają w swojej ofercie wysokiej jakości płytki hiszpańskie, nie mając ich na stanie, a wszystkie zamówienia są dostarczane bezpośrednio na prywatne adresy we Francji.

(źr. za inf. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.