Dodaj ogłoszenie o pracy


Hiszpanie polubili usługi logistyczne DIY

„Do it yourself – DIY” to specyficzny model logistyki B2C, który polega na realizacji dostaw zamówionych w sklepie DIY wyrobów od producenta bezpośrednio do klienta. Ten sposób dystrybucji świetnie sprawdza się na hiszpańskim rynku DIY, którego wartość szacowana jest na 3,4 mld euro.

Kupowanie produktów w marketach budowlanych na zamówienie generalnie jest bardziej popularne w Hiszpanii, niż w innych krajach europejskich. Prognozy wskazują, że taki rodzaj dystrybucji będzie w  najbliższych latach zyskiwał na popularności, co oznacza dobry czas dla logistyki.
Potencjał ten wykorzystuje firma Dachser, która na terenie Hiszpanii współpracuje z dwoma spółkami: Azkar oraz hiszpańskim Dachser Air & Sea Logistics. Kooperacja dotyczy zarówno rynku krajowego, jak i obsługi przesyłek w imporcie oraz eksporcie. Hiszpańscy producenci mają apetyty na zwiększenie sprzedaży w Europie, tak samo jak detaliści. Obie strony do osiągnięcia swoich celów potrzebują niezawodnego systemu dystrybucji, jakim jest właśnie serwis DIY. Dachser dość szybko zaczął inwestować w segment DIY w Hiszpanii. Zaledwie rok temu, jeszcze zanim ktokolwiek odważył się stwierdzić, że kryzys mija, operator nabył całościowe udziały w Azkar, z którym współpracował od 2008 roku. W tym samym czasie przejął również spedytora morskiego i lotniczego – firmę Transunion, która obecnie działa pod nazwą Dachser Spain Air & Sea Logistics. Teraz te dwie firmy współpracują z niemiecką spółką, wspólnie rozwijając usługę DIY Logistics.

Wyjątkowo duży potencjał na rynku materiałów budowlanych mają hiszpańscy producenci płytek ceramicznych, którzy wchodzą na nowe rynki, zwłaszcza poprzez sieci DIY. Dachser realizuje dla nich model logistyki business–to–consumer: np. francuskie sieciowe sklepy DIY posiadają w swojej ofercie wysokiej jakości płytki hiszpańskie, nie mając ich na stanie, a wszystkie zamówienia są dostarczane bezpośrednio na prywatne adresy we Francji.

(źr. za inf. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.