W marcu bieżącego roku firma Fracht FWO Polska rozpoczęła krajowe dostawy konstrukcji stalowych dla jednego z wiodących polskich producentów stali. Projekt obejmuje organizowanie konwojowanych transportów ładunków ponadgabarytowych.
Przewóz takich ładunków, ze względu na ich niestandardowe wymiary, to bardzo duże przedsięwzięcie logistyczne. Niezwykle istotne było przygotowanie bardzo szczegółowych planów i harmonogramu prac. Pracownik firmy Fracht FWO Polska planując transport przejeżdżał całą trasę, sprawdzając m.in. usytuowanie barier ochronnych, nośność mostów, wysokość krajni pionowych i poziomych jezdni, sygnalizatorów świetlnych i linii elektroenergetycznych. Plan był tworzony tak, aby zoptymalizować koszty nie narażając przy tym ładunku ani pozostałych użytkowników ruchu drogowego na niebezpieczeństwo.
Ze względu na utrudnienia w ruchu drogowym jakie powodują takie transporty, przejazdy miały miejsce w nocy. Najszersze elementy ładunku miały niemal sześć metrów szerokości. Aby naczepy z takim ładunkiem bezpiecznie i sprawnie pokonały trasę przejazdu konieczny był czasowy demontaż znaków pionowych oraz innych elementów infrastruktury drogowej. Na jednym ze skrzyżowań zostały zdemontowane sygnalizatory świetlne i słupy oświetleniowe.
Dedykowany pracownik firmy Fracht FWO Polska brał bezpośredni udział w konwojowaniu. Harmonijna współpraca oraz koordynacja prac wszystkich ekip biorących udział w przedsięwzięciu sprawiły, że wszystkie operacje logistyczne przebiegły sprawnie, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa a ładunki dotarły w umówionym terminie do odbiorców.
(źr. Fracht FWO)