Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska dostawcą konstrukcji stalowych

W marcu bieżącego roku firma Fracht FWO Polska rozpoczęła krajowe dostawy konstrukcji stalowych dla jednego z wiodących polskich producentów stali. Projekt obejmuje organizowanie konwojowanych transportów ładunków ponadgabarytowych.

Przewóz takich ładunków, ze względu na ich niestandardowe wymiary, to bardzo duże przedsięwzięcie logistyczne. Niezwykle istotne było przygotowanie bardzo szczegółowych planów i harmonogramu prac. Pracownik firmy Fracht FWO Polska planując transport przejeżdżał całą trasę, sprawdzając m.in. usytuowanie barier ochronnych, nośność mostów, wysokość krajni pionowych i poziomych jezdni, sygnalizatorów świetlnych i linii elektroenergetycznych. Plan był tworzony tak, aby zoptymalizować koszty nie narażając przy tym ładunku ani pozostałych użytkowników ruchu drogowego na niebezpieczeństwo.

Ze względu na utrudnienia w ruchu drogowym jakie powodują takie transporty, przejazdy miały miejsce w nocy. Najszersze elementy ładunku miały niemal sześć metrów szerokości. Aby naczepy z takim ładunkiem bezpiecznie i sprawnie pokonały trasę przejazdu konieczny  był czasowy demontaż znaków pionowych oraz innych elementów infrastruktury drogowej. Na jednym ze skrzyżowań zostały zdemontowane sygnalizatory świetlne i słupy oświetleniowe.

Dedykowany pracownik firmy Fracht FWO Polska brał bezpośredni udział w konwojowaniu. Harmonijna współpraca oraz koordynacja prac wszystkich ekip biorących udział w przedsięwzięciu sprawiły, że wszystkie operacje logistyczne przebiegły sprawnie, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa a ładunki dotarły w umówionym terminie do odbiorców.
(źr. Fracht FWO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.