WMS Mikado (Warehouse Management System) do zarządzania procesami magazynowymi, TMS Domino (Transport Management System) do zarządzania transportem drogowym oraz TMS Othello – do zarządzania transportem morskim i lotniczym. Są one jednolite pod względem interfejsu i działania, lecz różne pod względem swoich funkcjonalności. Dzięki ich pełnemu zintegrowaniu, oprócz skutecznego zarządzania towarami i procesami w magazynach, możliwa jest komunikacja w czasie rzeczywistym z pozostałymi elementami infrastruktury systemowej Dachser.
- Jednolity interfejs, przetłumaczony na lokalne języki, umożliwia pracownikom Dachser na całym świece pracę zarówno na systemie TMS jak i WMS. Bez względu na lokalizację oddziału czy magazynu, praca na systemach wygląda identycznie – mówi Wojciech Cipiur, kierownik logistki kontraktowej w Dachser. - Daje to ogromną przewagę w sytuacjach, kiedy jeden oddział wymaga wsparcia pracowników innego, często z zagranicy. Zapewnia to ciągłość funkcjonowania procesów w ramach firmy. Pozwala również na sprawne wdrożenie projektów logistycznych naszych klientów w kilku krajach jednocześnie – wyjaśnia Wojciech Cipiur.
WMS Mikado, powstający w otoczeniu procesów logistycznych i tworzony przy dużym udziale specjalistów z dziedziny logistyki, jest doskonale dostosowany do potrzeb operatora, również w odniesieniu do wygody i intuicyjności w użytkowaniu. - Funkcjonalności i możliwości Mikado wyprzedzają większość nowoczesnych WMS opartych na systemie okien i sterowaniu myszą. W wielu sytuacjach obsługa za pomogą klawiatury oraz komend alfanumerycznych sprawia, że dobrze wyszkolony pracownik jest w stanie pracować o wiele szybciej i bardziej precyzyjnie, a sam system jest bardziej stabilny – wyjaśnia Wojciech Cipiur. System Mikado jest dostępny także na urządzeniach przenośnych, takich jak skaner, w który wyposażony jest każdy magazynier. Jego obsługa jest intuicyjna i nie przysparza żadnych trudności, co przekłada się na większy komfort pracy.
Pick-by-Voice
System Mikado jest również platformą do kompletacji zamówień magazynowych za pomocą technologii głosowej Pick-by-Voice. To rozwiązanie jest szczególnie skuteczne przy realizacji zamówień skomplikowanych, o dużym stopniu rozdrobnienia oraz w multipickingu, czyli kompletacji kilku zamówień jednocześnie. Pracownik wyposażony w zestaw słuchawkowy – słuchawki i mikrofon – otrzymuje od systemu zoptymalizowaną listę punktów i towarów do pobrania, według której jest prowadzony po magazynie. Głosowo jest kierowany w odpowiednie miejsce magazynu oraz otrzymuje informację o lokalizacji i wymaganej w zamówieniu liczbie produktów. Pracownik potwierdza do mikrofonu wykonanie każdego z kroków, podając cyfry kontrolne z kodów lokalizacji, kodów produktowych lub kodów SSCC. Każdy pojedynczy etap kompletacji jest weryfikowany przez system, łącznie z informacją o ilości produktów pozostałych po kompletacji w danej lokalizacji. - Stała inwentaryzacja minimalizuje ewentualne pomyłki kompletacyjne, które są jednym z najważniejszych wskaźników uwzględnianych w raportach Service Level Agreement/SLA – wyjaśnia Wojciech Cipiur.
Mikado posiada cały szereg funkcjonalności, pozwalających na utrzymanie wysokiego poziomu obsługi. - Możliwość kontrolowania numerów partii, śledzenia numerów seryjnych, strategii wydań (FIFO, FEFO itd.), czy sugerowania odpowiednich opakowań do pobieranego towaru przed rozpoczęciem kompletacji zlecenia zapewnia sprawną obsługę klientów – mówi Wojciech Cipiur. - Dodatkowo ogromna ilość wcześniej opracowanych i sprawdzonych funkcji systemu obsługującego wiele różnych projektów na prawie 2 milionach miejsc paletowych na świecie, jest dostępna od ręki również dla nowych klientów – dodaje.
Dostawcy usług kurierskich współpracujący z Dachser również korzystają z interfejsu Mikado, dzięki czemu etykiety kurierów drukują się bezpośrednio z systemu, a dane dotyczące przesyłek transferowane są bezpośrednio do TMS.
System pozwala również na łatwą komunikację z klientami, którzy dzięki EDI mogą w czasie rzeczywistym komunikować się z operatorem logistycznym. - Możliwości związane z EDI są w zasadzie nieograniczone – Mikado jest systemem autorskim, w związku z czym ewentualne zmiany czy dopasowanie pod potrzeby projektu są tylko kwestią czasu potrzebnego do odpowiedniego skonfigurowania lub zaprogramowania nowego modułu – wyjaśnia Wojciech Cipiur. System może prowadzić komunikację w obydwu kierunkach, zgodnie z potrzebami klienta. Może zostać połączony praktycznie z każdym innym systemem. Raportowanie oraz przekazywanie informacji w czasie rzeczywistym jest standardem w Dachser, wymaga jedynie odpowiedniego dostosowania systemów.
(źr. Dachser)