Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozwija sieć w Indonezji

Dachser rozwija sieć spółek w Indonezji. Jesienią 2013 operator otworzył swój pierwszy oddział, a obecnie ma już dwa dodatkowe biura i planuje dalsze inwestycje w rozbudowę sieci w regionie.
- Wymiana handlowa w Azji nadal dynamicznie rośnie – mówi Detlev Janik, Dyrektor Regionalny Dachser na Azję Południowo-Wschodnią. - Spodziewamy się, że nasza obecność w tym regionie będzie impulsem dla rozwoju naszych organizacji krajowych w Chinach, Indiach i Tajlandii  – mówi Janik.
Miejsce ze świetnymi perspektywami rozwoju
- Nasze główne obszary działalności w regionie to międzynarodowy fracht lotniczy i morski, obsługa celna oraz spedycja – mówi Steven Ryan, Dyrektor Regionalny Dachser w Indonezji. Utworzona pod koniec ubiegłego roku spółka zatrudnia obecnie 25 pracowników. Oprócz siedziby głównej, operator ma również biuro w porcie lotniczym, zajmujące się obsługą przesyłek. Kolejny oddział został uruchomiony w Surabaya, drugim co do wielkości mieście Indonezji, położonym w Jawie Wschodniej. Towary, m.in. tytoń i kawa, są wysyłane w porcie przy ujściu rzeki Mas. Dachser zamierza pokryć swoją siecią południową Jawę wraz z miastem kwiatów – Bandung. To leżące ok. 180 km na południowy wschód od stolicy Dżakarty miasto, z prawie trzema milionami mieszkańców, jest czwartym pod względem wielkości ośrodkiem Indonezji oraz miejscem prężnie działającego przemysłu włókienniczego, galanterii skórzanej oraz przemysłu lotniczego. Port w Semarang ma natomiast strategiczne znaczenie dla północy, gdzie skupia się przemysł obuwniczy, tekstylny, mechaniczny, elektroniczny oraz stoczniowy.  
- Mimo ciągłego wzrostu handlu detalicznego, przed Indonezją stoi nadal wiele wyzwań. Gospodarka i populacja rosną szybciej, niż infrastruktura. W rezultacie zdarzają się wąskie gardła – w dostawach energii elektrycznej, w ruchu w portach i na lotniskach – wyjaśnia Detlev Janik. W związku z tym rząd uruchomił ambitny projekt o wartości 150 mld dolarów, mający na celu osiągnięcie przez Indonezję do roku 2025 pozycji jednej w największych gospodarek światowych. - Priorytetową potrzebą jest poprawa infrastruktury, jest to również warunek do rozwoju logistyki – mówi Janik.
Indonezja składa się z 17.508 wysp rozciągniętych wokół równika jak sznur pereł. Głównymi wyspami są: Sumatra, Jawa, Borneo, Celebes, Nowa Gwinea. Najbardziej rozwiniętą wyspą, z populacją 130 milionów mieszkańców, jest Jawa. Posiada ośrodki przemysłowe oraz rozległą sieć dróg.

Archipelag jest atrakcyjny nie tylko w aspekcie turystyki, posiada znaczące zasoby naturalne – ropy naftowej, gazu ziemnego i węgla. Indonezja jest także sporym eksporterem drewna, ryżu, przypraw, herbaty, tytoniu i naturalnego kauczuku. Kraj jest największym producentem oleju palmowego i trzecim na świecie eksporterem kakao. Obecnie Indonezja, ojczyzna 250 milionów ludzi, po poważnym kryzysie azjatyckim, jaki dotknął ją w latach 1997-1998, bardzo dynamicznie się rozwija. Gospodarka kwitnie, klasa średnia rośnie i coraz więcej firm podejmuje decyzję o inwestycjach w regionie. Dziś, obok Meksyku, Korei Południowej i Turcji, Indonezja tworzy tzw. grupę MIST (Mexico, Indonesia, South Korea, Turkey), krajów o dużej populacji i sporym rynku, silnej gospodarce i dynamicznym wzroście. Tak wysoka dynamika wzrostu sprawia, że te regiony stają się coraz bardziej popularne dla inwestorów. Piastujący urząd prezydenta Indonezji od 2004 roku Susilo Bambang Yudhoyono wdrożył znaczące reformy w systemie finansowym i podatkowym oraz w przepisach celnych, które znacząco przyspieszyły trend wzrostu gospodarczego kraju. Nawet w kryzysowym roku 2011, podczas gdy uprzemysłowione kraje zachodnie zmagały się z problemami gospodarczymi i finansowymi, wzrost Indonezji wyniósł 6,5 procent, a w 2012 i 2013 – 6 procent. Szacuje się, że indonezyjska klasa średnia, obecnie licząca 40 mln, wzrośnie do 140 mln w 2030 roku, a według OECD, w 2060 roku kraj będzie szóstą gospodarką na świecie.
Około 25 mln mieszkańców znajduje się w aglomeracji Dżakarta. Tamtejsza konsumpcja dynamicznie rośnie, w związku z czym jest duże zapotrzebowanie na systematyczne dostawy produktów codziennego użytku. To przyciąga wiele międzynarodowych firm, m.in. z sektorów motoryzacyjnego i dóbr konsumpcyjnych. W 2013 roku 40 proc. wszystkich bezpośrednich inwestycji zagranicznych było związanych z górnictwem, przemysłem farmaceutycznym oraz telekomunikacyjnym. Dynamicznie rozwija się również rynek usług logistycznych. Według badań globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan, w latach 2006 – 2011 rynek ten rocznie rósł o 13,5 proc. Do 2016 roku wzrost ten ma wynieść nawet 15 procent.

W 2012 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,41 miliarda euro, zatrudniając 21 650 pracowników w 347 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,8 milionów przesyłek o łącznej wadze 37,46 milionów ton.

(źr. za inf. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.