Dla spółki Spedimex, pierwszy kwartał 2014 roku stał się okazją do podsumowania wykonania planu rozwojowego na lata 2010 – 2013. W tym okresie, dostawca usług w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, konsekwentnie wdrażał strategię rozbudowy krajowej sieci dystrybucyjnej. Podjęte działania pozwoliły na zwiększenie przychodów w segmencie usług drobnicowych o blisko 40% oraz wolumenu przesyłek rzędu 50% rok do roku.
W latach 2010 - 2013 działania spółki były skoncentrowane na rozwoju krajowych połączeń drobnicowych. Firma postawiła sobie za cel zbudowanie przeciwwagi do głównej domeny działalności, jaką dotychczas stanowiła logistyka kontraktowa.
- Inicjatorem zmian zapoczątkowanych w roku 2010 i kontynuowanych przez trzy kolejne lata była chęć zwiększenia możliwości operacyjnych naszej spółki – tłumaczy Marcin Bąk, prezes zarządu – a fundamentalnym założeniem powziętej strategii - uzupełnienie naszych kompetencji w kierunku kompleksowego operatora logistycznego.
Wysiłki firmy skupiły się na rozbudowie sieci terminali przeładunkowych. Nowo powstałe obiekty uzupełniły dotychczasową bazę operatora. Zostały usytuowane w głównych aglomeracjach m.in. Warszawie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku. Obecnie Spedimex dysponuje siecią 12 oddziałów, dzięki którym jest w stanie oferować konkurencyjne cenowo usługi drobnicowe w podstawowym standardzie 24 godzin na terenie całego kraju. Dwutorowo, spółka postawiła również na rozwijanie produktu FTL w ruchu krajowym, jak i międzynarodowym.
Dzięki cyklicznie realizowanym działaniom, w 2013 roku firma Spedimex odnotowała wzrost przychodów na poziomie 25% w skali całej organizacji. Jednocześnie w obszarze przewozów drobnicowych zanotowano wzrosty rzędu 40% w obszarze przychodów oraz 50% w zakresie obsługiwanego wolumenu, w stosunku do roku poprzedniego.
Plany spółki na najbliższy rok
Spedimex zapowiada dalszą ekspansję sieci połączeń, zarówno krajowych jak i międzynarodowych, a także rozwiązań w dziedzinie infrastruktury, IT oraz zasobów ludzkich. Kolejne lata upłyną również pod znakiem rozbudowy produktów międzynarodowych, rozszerzenia współpracy z głównymi partnerami w ramach międzynarodowej wymiany towarów, szczególnie w krajach gdzie współpraca handlowa z Polską jest największa. Spółka zapowiada również wzmocnienie pozycji w sektorze sieci handlowych, którego obsługa jest jedną z jej wiodących specjalizacji.
źr. Spedimex
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce