Dodaj ogłoszenie o pracy


Jak dostarczyć 68 wind do Empire State Building?

Dachser zrealizował dla producenta producenta dźwigów, schodów i chodników ruchomych – firmy Otis, dostawę 68 wind dla legendarnego wieżowca Empire State Building w Nowym Jorku. Empire State Building pozostaje niezmiennie jednym z najbardziej znanych drapaczy chmur na świecie. Łącznie z anteną ma wysokość 443,2 m, a żeby wejść na ostatnie piętro schodami, trzeba pokonać aż 1.860 stopni. Dzięki nowoczesnym windom, dotarcie na samą górę nie zajmie więcej niż minutę.

Wymagająca dostawa
We wznoszącym się ponad chmurami Nowego Yorku Empire State Building wszystko musi być najlepszej jakości. Dlatego kiedy konstruktorzy podjęli decyzję o modernizacji i zakupie dla wieżowca nowych 68 wind, wiadomo było, że wybór jest tylko jeden – zamówienie trafiło w ręce w firmy Otis, największego na świecie producenta dźwigów, schodów i chodników ruchomych oraz innych systemów transportu poziomego. Dostawca ten współpracuje do wielu lat z firmą Dachser.
Windy dla Empire State Building zostały wyprodukowane około 12 tys. kilometrów na wschód od Nowego Jorku, w zakładach produkcyjnych Otis w Chinach. Transporty realizowane przez Dachser odbywały się w centrach logistycznych w Hong Kongu i Szanghaju. - Komponenty trafiały do Stanów Zjednoczonych drogą morską, tam następowała odprawa celna i przeładunek na transport lądowy. Nie lada wyzwaniem, nawet dla tak doświadczonego operatora jakim jest Dachser, była realizacja dostaw zgodnie z wcześniej zaplanowanym harmonogramem, wykorzystująca równocześnie wszystkie dostępne środki transportu i rozwiązania – wyjaśnia Thomas Krüger.  

Dostawa wind z Chin na Piątą Aleję, w sercu Nowego Jorku, była sporym wyzwaniem logistycznym. Budynek nie dysponował żadną powierzchnią magazynową, a samochody dostawcze nie mogły stale blokować centrum miasta podczas rozładunku. Dostawa wind musiała zatem zostać zrealizowana w systemie Just-in-time.
- Projekt dostaw wind dla Empire State Building pokazuje, jak prosta może być skomplikowana logistyka – nasze samochody nie mogły blokować ulic w centrum miasta przez kilka dni czy tygodni, wszystkie rozładunki musiały odbyć się możliwie sprawnie, szybko i dokładnie w momencie, gdy budynek był w pełni gotowy na przyjęcie kolejnych partii transportu  – mówi Thomas Krüger, Dyrektor Regionalny Dachser Air & Sea Logistics.
Windy w Empire State Building są jednym z przykładów wzorcowej kooperacji Dachser i Otis. Amerykański oddział Dachser ma na koncie kilka podobnych projektów. Zorganizował również transport 50 wind i 130 sztuk schodów ruchomych przeznaczonych do budowy metra w Panama City. Dostawa była realizowana w formule door-to-door – przesyłka podjęta w Szanghaju została dostarczona do lokalnego magazynu, a stamtąd prosto na plac budowy. Dachser we Francji zrealizował także szereg dostaw dla niezwykle prestiżowych lokalizacji – m.in. dla Wieży Eiffla oraz wieżowców w biurowej dzielnicy la Défense.

Otis rozpoczął współpracę z Dachser w 1999 roku, kiedy poszukiwał możliwości optymalizacji logistyki i transportu dla zakładu produkcyjnego w niemieckim Stadthagen. Od tego czasu Dachser jest stałym dostawcą usług logistycznych dla producenta wind, z sukcesem realizując szereg skomplikowanych projektów transportowych. W skali globalnej United Technologies Corporation (UTC) – spółka matka Otis – korzysta z całej palety usług wywodzącego się z Kempten w Niemczech operatora logistycznego – od transportu, usług realizowanych w miejscu produkcji aż po kompleksową logistykę kontraktową.

(źr. za inf. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.