Dodaj ogłoszenie o pracy


Nawet orkan Ksawery nie przeszkodził Szlachetnej Paczce

Rafał Wacławek od 3 lat współpracuje z DB Schenker Logistics. Razem z DB Schenker Logistics już trzeci rok z rzędu zaangażował się w pomoc „Szlachetnej Paczce”, transportując dary dla potrzebujących rodzin. Opowiada nam, dlaczego to robi i co jest dla niego ważne w pomaganiu.

Jakie emocje towarzyszą Panu podczas finału Szlachetnej Paczki?  - Emocji jest wiele. Uwielbiam swoją pracę. Jeżdżę już 12 lat, w tym 10 na tak zwanych dużych samochodach. Czuję satysfakcję, że wykonując moją pracę, mogę także pomagać innym. Pozytywnych emocji dostarczają również ludzie. Wolontariusze, którzy pracują przy „Szlachetnej Paczce”, czy to w magazynie w Warszawie, czy w punktach odbiorczych w mniejszych miejscowościach, to ludzie o ogromnych sercach. Pomagają za darmo, bezinteresownie, podobnie jak ja – dla idei, satysfakcji, wewnętrznego poczucia szczęścia. Zawsze zaskakuje mnie ich niespotykanie ciepłe podejście do mnie jako do kierowcy. Gdy dojeżdżam na miejsce rozładunku, zostaję poczęstowany ciepłym rosołem, świątecznym bigosem, czy też kawałkiem ciasta. A przecież nie należy to do obowiązku wolontariuszy. Tak jak do mojego nie należy rozładunek paczek. Mimo to wzajemnie się wspieramy. Odczuwam więc wielką radość wewnętrzną, gdy widzę w jak ciepły sposób jestem traktowany. Cieszy mnie również zaangażowanie wielu osób, tak rzadko spotykane w dzisiejszych czasach.

Czemu pomaga Pan Szlachetnej Paczce i czy pamięta Pan najtrudniejszy odcinek drogi do pokonania? - Powodów jest wiele. Przede wszystkim podoba mi się sama idea „Szlachetnej Paczki” – chęć niesienia bezinteresownej pomocy rodzinom. Sam mam dwójkę dzieci i wiem, że taka pomoc jest potrzebna. Dlatego pomagam. Jedni wspierają materialnie, a ja ze swojej strony mogę zaoferować bezpieczny transport paczek. A jeśli chodzi o najtrudniejszy odcinek drogi, to w tym roku było bardzo ciężko. Wszystkiemu winne były warunki pogodowe. Śnieg, orkan Ksawery – wystarczy przypomnieć sobie pogodę z początku grudnia. Bardzo trudnym odcinkiem, jaki miałem do pokonania, były rejony Lubelszczyzny. Tamtejsze drogi były nieodśnieżone, nie wspominając o solarkach. Przez godzinę przejechałem jedynie 10 km, a zazwyczaj cała moja trasa wynosi 600 km.

A najbardziej nietypowa przesyłka? - Trudno powiedzieć, bo to co zawiera przesyłka jest odpowiedzią na potrzeby danej rodziny, a nie ma nietypowych potrzeb. Część przesyłek jest pakowana fabrycznie, np. lodówka, pralka, tapczan czy też jedzenie długoterminowe. Nie znam zawartości większości paczek,  nie wiem, co się w nich znajduje. Wiem jedynie, że są bardzo różnorodne. Niektóre mają wartość 30 zł, a inne kilku tysięcy, od pary butów po paletę terakoty.

Powiedzenie „pomoc zbliża ludzi” zdaniem Pana jest prawdziwe? - Jak najbardziej. Choć nie znam wszystkich osób biorących udział w Szlachetnej Paczce, bo przecież projekt prowadzony jest na ogromną skalę, to jednak czuję się częścią nich. A widok znajomej twarzy, spotkanie po roku osoby, która ma podobne cele i wartości, to wspaniałe uczucie. W tym roku spotkałem takie osoby i spotkam zapewne w następnej edycji. Zapewne DB Schenker Logistics dalej będzie Partnerem Logistycznym Szlachetnej Paczki, więc ja także chętnie się zaangażuję.

Rafał Wacławek  - Na co dzień kierowca współpracujący z DB Schenker Logistics. Ma 35 lat. W wolnym czasie lubi pogłębiać wiedzę o nieznanych dotąd krajach, przy dźwiękach ulubionej muzyki. Z głównych zainteresowań wymienia również sztukę kulinarną, a zwłaszcza polską tradycyjną kuchnię. Największą satysfakcję sprawia mu gotowanie dla najbliższych, a szczególnie dla dwóch ukochanych synów.



Przyjaciel Szlachetnej Paczki
DB Schenker Logistics w Polsce od 6 lat jest partnerem logistycznym ogólnopolskiego projektu „Szlachetna Paczka”. W tym roku operator logistyczny po raz kolejny otrzymał statuetkę Przyjaciela Szlachetnej Paczki. Firma wspiera ten wyjątkowy projekt, wykorzystując swoje know-how i sieć logistyczną, aby terminowo dostarczyć paczki do lokalnych magazynów Stowarzyszenia Wiosna. Tylko podczas ostatniego finału w weekend 7-8 grudnia 2013 kierowcy przemierzyli 12 000 kilometrów, aby zrealizować ten cel. W sumie 30 transportów wyjechało m.in. z: Krakowa, Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania, do wielu miejscowości w Polsce. 1600 godzin pomagania w Świątecznym Czasie Pomagania
DB Schenker Logistics organizuje także program wolontariatu pracowniczego „Czas Pomagania w DB Schenker Logistics”. Podczas jedenastej która odbyła się pod koniec 2013 roku zrealizowano łącznie 22 projekty w wielu miejscowościach Polski. Blisko 500 pracowników poświęciło 1600 godzin na pomoc, a z ich działań skorzystało ponad 6 700 odbiorców. Ponadto do udziału w projektach pomocowych pracownicy zachęcili także klientów, dostawców i partnerów firmy – łącznie ponad 200 dodatkowych osób.
„Czas Pomagania w DB Schenker Logistics” jest wyjątkowym programem wolontariatu pracowniczego, ze względu na szerokie zaangażowanie zarówno pracowników, jak i partnerów biznesowych firmy. Dzięki temu firma może budować świadomość społeczną, edukować z zakresu odpowiedzialnego biznesu oraz pomagać na większą skalę.

(opr. red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.