Dodaj ogłoszenie o pracy


Renault Trucks serii T460 we flocie Transport & Logistik Management z Siechnic

Dwa ciągniki siodłowe Renault Trucks z nowej serii T460, wyposażone w 11-litrowe jednostki napędowe o mocy 460 KM (338 kW), spełniające wymagania normy Euro VI zostały odebrane, jako pierwsze na Dolnym Śląsku, przez firme Transport & Logistik Management z Siechnic k. Wrocławia. Uroczyste przekazanie ciągników siodłowych nowej gamy T nastąpiło w dolnośląskiej siedzibie dealera Renault Trucks, firmy Retos w Pietrzykowicach k. Wrocławia. 

Spółka Transport & Logistik Management z Siechnic k. Wrocławia istnieje od blisko dwóch lat. Współpracuje z jednym z liderów transportowych na rynku szwajcarskim i świadczy usługi transportowe w Europie Zachodniej. – Do wyboru pojazdów nowej gamy przekonały mnie dobre osiągi gwarantowane przez producenta i cena pojazdów, tak kluczowa w transporcie. Mimo iż zamawiałem samochody T460 jak z katalogu i zaryzykowałem, to już teraz wiem, że to była dobra decyzja – podkreśla Jarosław Bednarczyk, właściciel firmy. – Eksploatujemy już od miesiąca pojazd testowy, model T430 z silnikiem o mocy 430 KM. Pojazd ten bardzo dobrze się sprawdza na trasach długodystansowych spalając w zestawie z w pełni załadowaną naczepą 25l/100km. Dlatego modelu testowego T430 już nie oddam, tylko również kupię – dodaje przedsiębiorca. Jak zaznacza właściciel, do wyboru marki Renault Trucks, oprócz ekonomiki paliwowej skłoniła go również wygoda i komfort w kabinie Sleeper Cab oraz bliskość do stacji obsługi francuskiego producenta. – Kierowcy jeżdżą w długie trasy, dlatego tak ważna dla nich jest jakość pracy i wypoczynku w kabinie. Pierwszy raz wsiadłem do modelu T na prezentacji we Wrocławiu i byłem mile zaskoczony, jak przestronne i bardzo przyjazne dla kierowcy jest wnętrze. Miałem kultową „magnumkę”, więc znam wygodę tego modelu. Również w kabinie modelu T mogłem się swobodnie wyprostować, stojąc i nie dotykając głową sufitu, a dodatkowym plusem była ergonomiczna deska rozdzielcza z 7-calowym wyświetlaczem głównym – przekonuje właściciel.

Flota dolnośląskiej firmy liczy aktualnie 7 pojazdów, w większości są to samochody marki Renault Trucks. Nowo odebrane pojazdy są pierwszymi we flocie tego przewoźnika, spełniającymi ekologiczną normę czystości spalin Euro VI. Jak deklaruje Jarosław Bednarczyk, stopniowo będzie wymieniał samochody starszych roczników i to również na modele nowej gamy francuskiego producenta. – Nie jestem zwolennikiem kolekcjonowania samochodów, dlatego nie będę powiększał floty tylko ją unowocześniał. Pojazdy mają jeździć, pracować i zarabiać pieniądze, a nie stać na parkingu bezczynnie – tłumaczy właściciel. – Samochodem testowym T430 zrobiono już ok. 10 tys km na trasie Szwajcaria – Anglia. Spala 25l/100km a to pozwala mi przewidzieć dalsze oszczędności. Przy 7 pojazdach, na trasach jakie pokonują, każdy zaoszczędzony litr paliwa jest istotny dla mojej kieszeni i finansów firmy. A testówka sprawuje się bez zarzutu, nawet nie wiem, jak działa usługa assistance – dodaje Jarosław Bednarczyk.

Ponieważ pojazdy transportują towary przez górzyste tereny, ważnym wymogiem było wyposażenie ich w zwalniacz hydrauliczny (retarder) Voith. – Pan Jarosław otrzymał również rozbudowany pakiet ochronny, a nowe pojazdy monitorowane są za pomocą systemu telematycznego Optifleet. Finansowanie w leasingu fabrycznym nowych samochodów zapewnił VFS Usługi Finansowe Polska, a obsługę gwarancyjną – oddział Retos w Pietrzykowicach k. Wrocławia.
Nowe egzemplarze Renault Trucks T460 nie zagoszczą na Dolnym Śląsku na długo, gdyż zaraz po odbiorze jadą do Szwajcarii, gdzie stacjonują i pracują samochody firmy.

(źr. za inf. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.