Dodaj ogłoszenie o pracy


Pall-Ex otwiera przedstawicielstwo w świętokrzyskim

Międzynarodowa sieć przewozów firma Pall-Ex otworzyła w miejscowości Sitkówka Nowiny niedaleko Kielc swoje regionalne przedstawicielstwo. Partnerem Pall-Ex w regionie świętokrzyskim został Jerzy Dudek, znany piłkarz a obecnie przedsiębiorca i współwłaściciel firmy przewozowej Allora. Spółka chce pomóc lokalnym firmom w dystrybucji towarów w Polsce i za granicą. Chce też nawiązać współpracę z firmami transportowymi działającymi w regionie.

Rośnie popyt na małe partie towarów
Pall-Ex, założony w 1996 r. to brytyjska sieć dystrybucji, która obecnie działa na terenie Hiszpanii, Portugalii Irlandii, Wielkiej Brytanii, Rumunii, Francji i we Włoszech. Sieć specjalizuje się w transporcie drobnych partii towarów i zrzesza lokalne firmy transportowe, budując przy ich pomocy sieć dystrybucyjną. Partnerzy regionalni odbierają ładunki od swoich klientów, zbierają je w swoich magazynach, a następnie przewożą do centralnego magazynu w Łodzi, gdzie są one sortowane i dystrybuowane do klientów przez regionalnych partnerów Pall-Ex.
– Zapotrzebowanie na przewozy drobnicowe, w których się specjalizujemy, systematycznie rośnie. Powód jest prosty: konsumenci kupują mniej, ale częściej, dokładnie planując wydatki. Producenci, sieci handlowe czy sklepy internetowe muszą więc dostosowywać się do tych oczekiwań i planować dystrybucję w taki sposób, by była ona jak najbardziej opłacalna. Chcemy lokalnym firmom w tym pomóc, mamy w tej dziedzinie duże doświadczenie – deklaruje Katarzyna Chabinka, prezes zarządu Pall-Ex Polska.   

Jakość obsługi i ekologia
Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu, koszty dystrybucji udało się obniżyć we wszystkich krajach, w których sieć prowadzi działalność. Przykładem może być brytyjska sieć supermarketów, która dzięki pośrednictwu Pall-Ex oszczędza rocznie ponad 100 tysięcy funtów.
Lokalne firmy chce jednak przekonać do siebie Pall-Ex przede wszystkim jakością obsługi. – W odróżnieniu od wielu przewoźników nie zlecamy przewozów podwykonawcom, cała dystrybucja odbywa się w ramach naszej sieci. Klienci mogą też śledzić status dostawy w czasie rzeczywistym i w każdej chwili skontaktować się z naszym pracownikiem – przekonuje Katarzyna Chabinka. Argumentem za skorzystaniem z usług sieci ma być także ekologia. System dystrybucji opracowany przez Pall-Ex tylko w Wielkiej Brytanii zmniejszył liczbę poruszających się po drogach ciężarówek o 837 aut dziennie.

Szansa dla lokalnych firm transportowych
Pall-Ex chce też nawiązać współpracę z lokalnymi firmami transportowymi. Dzięki współpracy z siecią, mogą one rozwinąć działalność także na skalę europejską. - Szukamy obecnie przewoźników m.in. w rejonie Radomia. Warunkiem podstawowym, jaki muszą spełniać kandydaci, jest posiadanie własnego magazynu oraz realizowanie przewozów paletowych – tłumaczy Katarzyna Chabinka, prezes zarządu Pall-Ex Polska. Firma Pall-Ex rozpoczęła działalność w Polsce we wrześniu ubiegłego roku. Na terenie kraju współpracuje z ponad 20 firmami transportowymi - partnerami regionalnymi. W sumie zrzesza ponad 200 firm transportowych w 8 krajach Europy. Wkrótce Pall-Ex planuje uruchomienie sieci m.in. w Skandynawii, Niemczech, oraz Bułgarii i Turcji.

(źr. Pall-Ex)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.