Dodaj ogłoszenie o pracy


2013 – wyjątkowo udany dla Dachsera

Jak zapewnia firma Dachser – rok 2013 był wyjątkowo udany. Operator chwali się, że pozyskał szereg nowych klientów oraz przewiózł rekordowo dużą liczbę przesyłek.

Firma znacząco zwiększyła obroty, głównie dzięki pozyskaniu nowych kontraktów oraz rozwojowi sieci. W drugiej połowie roku imponujące wręcz wyniki notowali polscy eksporterzy, co przełożyło się na wyjątkowo duży wzrost liczby oraz wolumenu przesyłek.

- W październiku, w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim,  osiągnęliśmy blisko 20-procentowy wzrost transportów w eksporcie – mówi Grzegorz Lichocik, Prezes Dachser Sp. z o.o. - W ostatnim kwartale odnotowaliśmy ponad dwukrotny wzrost ilości przesyłek transportowanych na Bałkany, do Bułgarii, Szwajcarii i Włoch – dodaje.

Na przełomie lat 2012 i 2013 Dachser połączył siły z wieloletnim partnerem biznesowym – największym operatorem logistycznym na Półwyspie Iberyjskim – firmą Azkar, co również miało znaczący wpływ na zainteresowanie klientów przewozami i wzrost obrotów na tym kierunku.

Wzmożona aktywność oraz dobre wyniki polskich przedsiębiorców eksportujących  m. in. na kierunki wschodnie przełożyły się na wzrost obrotów oddziału Dachser Cargoplus, uruchomionego we wrześniu 2012 roku, realizującego usługi całopojazdowe (FTL) oraz drobnicowe i LTL dla krajów WNP, Maghrebu (północno-zachodnia Afryka) oraz Turcji.

- W ciągu ostatniego roku Cargoplus obsłużył rekordowy wolumen przesyłek w kierunkach wschodnich (Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan), do krajów Maghrebu (Maroko, Tunezji i Libii) oraz Turcji – mówi Grzegorz Lichocik.

Efektem dynamicznego rozwoju firmy w Polsce była zmiana lokalizacji oraz rozbudowa warszawskiego oddziału firmy Dachser. Wiosną 2013 roku nowy obiekt administracyjno-magazynowy przejął funkcje dotychczasowego oddziału, którego lokalizacja i niewystarczająca do obsługi rosnącej liczby przesyłek powierzchnia magazynowa znacznie ograniczały możliwości produkcyjne. Klienci operatora zyskali nie tylko korzystniejszą logistycznie lokalizację, ale przede wszystkim nowe możliwości dzięki większej powierzchni operacyjnej i magazynowej.

Prognozy dla branży na przyszłość

- W najbliższych latach będziemy obserwowali dalszy i zapewne coraz bardziej dynamiczny rozwój wymiany handlowej pomiędzy krajami, zwłaszcza wewnątrz Unii Europejskiej, która zapewnia nieskrępowany przepływ towarów i kapitału – mówi Grzegorz Lichocik. - Z pewnością outsourcing procesów logistycznych stanie się dla wielu firm elementem strategii, pozwalającym na koncentrację na głównej działalności, a przy wyborze operatora obok czynników jakościowych i ceny coraz większe znaczenie będzie miał zasięg jego usług. Najważniejsze będzie szybkie dotarcie z produktami do rynków docelowych – podkreśla.

Według Grzegorza Lichocika, obserwowane zmiany w branży TSL pokazują silną tendencję do koncentracji biznesu wokół dynamicznie rozrastających się firm globalnych oraz zdecydowany spadek znaczenia przedsiębiorstw lokalnych. Najwięksi gracze na rynku usług logistycznych umacniają swoje pozycje i rozszerzają zasięg działania nie tylko dzięki organicznemu wzrostowi, ale również poprzez przejęcia. Taki trend ma utrzymywać się w kolejnych latach.

(źr. Dachser)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.