Dodaj ogłoszenie o pracy


Logistyka produktów dziecięcych wymaga wysokiej jakości

Matki, kupujące w internecie, to 60 proc. wszystkich e-klientów. Rynek towarów dla dzieci w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Według Raportu eHandel Polska 2012*, pod koniec ubiegłego roku w Polsce funkcjonowało prawie tysiąc sklepów internetowych oferujących produkty dla dzieci, które oferują zabawki, odzież, foteliki samochodowe i wózki, a nawet meble. Dodatkowo towary te dystrybuują duże sieci handlowe i dyskontowe, najczęściej w ramach specjalnych ofert. Wszystko to ma przełożenie na usługi logistyczne.


Produkty dla dzieci, zwłaszcza tych najmłodszych, wymagają szczególnej troski oraz zabezpieczeń podczas magazynowania i transportu. Kupującym zależy nie tylko na jak najlepszej jakości samych produktów, np. atestach i certyfikatach gwarantujących bezpieczeństwo ich pociech, ale także na nieuszkodzonym, estetycznym opakowaniu oraz przechowywaniu i przewożeniu w odpowiednich warunkach. – Dbamy nie tylko o zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim przesyłkom, ale również o czystość, zarówno na terenie magazynu, jak i podczas transportu. Nasi pracownicy na każdym etapie procesu logistycznego odpowiadają za stan przesyłek – mówi Wojciech Cipiur, Kierownik Logistyki Kontraktowej w Dachser.

Optymalizacja logistyki
Dla dystrybutorów, którzy sprowadzają produkty z Europy Zachodniej i sprzedają je do sklepów lub odbiorców końcowych w Polsce, samodzielnie realizowana logistyka może okazać się zbyt dużym wyzwaniem. Taka dystrybucja wiąże się z organizacją zamówień, magazynowaniem oraz sporymi kosztami. - Zdarza się, że aby minimalizować koszty transportu, dystrybutorzy zamawiają tyle towaru, żeby wypełnić całą ciężarówkę. Powoduje to duże koszty utrzymywania powierzchni magazynowej oraz zamrożenie pieniędzy w towarze na dłuższy czas – mówi Wojciech Cipiur z Dachser. - Naszym klientom oferujemy nie tylko konsolidację przesyłek, ale także możliwość takiego zaplanowania transportu, aby ilość towaru nie była zbyt duża, by nie zalegała w magazynie, a koszty transportu miały optymalny poziom - dodaje.

W samej Europie Dachser ma 3,5 tys. połączeń oraz 327 oddziałów. Tak duża skala działalności zapewnia uzyskanie bardzo zbliżonych czasów realizacji dostaw, bez względu na lokalizacje miejsca nadania i miejsca docelowego.

Największy popyt dwa razy w  roku
Współpraca z odpowiednim operatorem, który profesjonalnie zajmie się wszystkimi procesami logistycznymi, może okazać się początkiem sukcesu przedsiębiorstwa. Podczas gdy popyt na produkty dla dzieci związane z codziennym użytkowaniem jest dość stabilny, z zabawkami związana jest wysoka sezonowość. Największe zainteresowanie i zamówienia przypadają na okres przedświąteczny w listopadzie i grudniu, kiedy wzrosty osiągają nawet 100-200 proc. oraz – nieco mniejsze – przed Dniem Dziecka. Zamówienia robione przez planistów opierają się na wynikach sprzedaży w poprzednich sezonach oraz przewidywaniach, nie są one jednak doskonałe. Może się okazać, że po okresie natężonego popytu zostaną duże ilości niesprzedanego towaru. W  przypadku współpracy z operatorem logistycznym, który zajmuje się również zwrotem towarów, ten problem jest łatwo i sprawnie rozwiązywany. Dzięki systemom WMS i TMS operatorzy logistyczni są w stanie zaproponować unikalne rozwiązania, dzięki którym logistyka będzie sprawnie funkcjonować. Dzięki konsolidacji przesyłek, można zwiększyć częstotliwość dostaw, co uwalnia przedsiębiorców od utrzymywania dużych zapasów i pozwala na większą elastyczność kosztową.

(żr. za inf. Dachser)

* - http://www.konsument.gov.pl/uploads/news/id607/raport-ehandel-polska-2012.pdf

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.