Dodaj ogłoszenie o pracy


SKAT Transport wchodzi w transport intermodalny

Gdańska spółka, operator transportowo-logistyczny SKAT Transport rozpoczyna realizację dostaw transportem intermodalnym. Będzie wykorzystywał kombinację transportu samochodowego, kolejowego i morskiego, współpracując m.in. z takimi partnerami jak Stena Line, P&O Ferries  oraz  ERS Railways.

Na potrzeby realizacji transportu intermodalnego SKAT Transport zainwestował we flotę naczep typu Huckepack,  przeznaczonych do tego typu przewozów.  Posiadają one dodatkowe wzmocnienia ramy i mocowania pozwalające na załadunek tych naczep na transport kolejowy oraz uchwyty mocujące wymagane przy transporcie promami. Wyposażone są też w autonomiczny system śledzenia GPS, który umożliwia stałą kontrolę położenia naczepy z ładunkiem oraz - zgodnie z wymogami międzynarodowych standardów w transporcie intermodalnym - unikalne numery ILU.

− SKAT  Transport należy do Grupy SKAT, w ramach której dynamicznie rozwijamy usługi mające wpływ na coraz lepszą obsługę naszych klientów. Transport intermodalny jest jedną z nich. Ważnym aspektem, który wpłynął na podjęcie przez nas decyzji o rozpoczęciu przewozów intermodalnych, jest dbałość o środowisko i bezpieczeństwo na drogach. Większą część podróży nasze naczepy z ładunkami pokonują koleją, a transport kolejowy należy do najbardziej bezpiecznych rodzajów transportu ładunków ciężkich – mówi Waldemar Łazarczyk, Prezes SKAT Transport Sp. z o.o.

SKAT Transport będzie realizował przede wszystkim przewozy samochodowo-kolejowo-promowe. W pierwszym etapie ładunki będą transportowane na terenie Europy Zachodniej, jednak firma ma w planach także rozwój oferty na inne destynacje.

(źr. SKAT Transport)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.