Dodaj ogłoszenie o pracy


Poznaj zwycięzców IV Mistrzostw Eko-drivingu DB Schenker Logistics

Już po raz czwarty DB Schenker Logistics zorganizował Mistrzostwa Eko-drivingu, których celem jest promocja ekologicznej, ekonomicznej i bezpiecznej jazdy. IV Mistrzostwa Eko-drivingu o Puchar Prezesa Schenker Sp. z o.o. odbyły się  we wrześniu na terenie największego terminalu firmy w Młochowie.

Zawodnicy, podzieleni na dwie kategorie: prawo jazdy C oraz C+E próbowali swoich sił w konkurencjach związanych z ruchem drogowym czy umiejętnościami udzielania pierwszej pomocy. Wyobraźnia kierowcy to podstawa Podczas Mistrzostw uczestnicy mogli także skorzystać z urządzeń i symulatorów, które „rozwijają wyobraźnię” w zakresie różnych sytuacji na drodze. Jedną z nich była waga pokazująca masę przedmiotu podczas uderzenia przy różnych prędkościach. Jej zadaniem było podkreślenie, że nawet małe przedmioty pozostawione beztrosko wewnątrz auta mogą stać się niebezpieczne przy gwałtownym hamowaniu.

Uczestnicy mogli również potrenować jazdę na symulatorze czy sprawdzić, z jakimi emocjami wiąże się dachowanie. Mistrzostwa zakończyły się pokazem udzielania pierwszej pomocy w sytuacji wypadku drogowego z udziałem motocyklisty.

Po co stosować eko-driving?

Eko-jazda to nie tylko modne hasło. Wręcz przeciwnie, stosowana na co dzień, przynosi szereg korzyści. Jedną z najważniejszych jest mniejsze zużycie paliwa, a co za tym idzie oszczędność kosztów. Ważny jest także wyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ prędkości optymalne pod względem ekonomicznym są zbliżone do obowiązujących w ruchu drogowym ograniczeń w mieście i na terenie pozamiejskim. Wreszcie eko-driving to także wiele plusów dla środowiska – powoduje zmniejszenie emisji szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach.

Zwycięzcy IV Mistrzostw Eko-drivingu  o Puchar Prezesa Schenker Sp. z o.o:

Kategoria C+E:  

1

Tomasz Stokwisz

Łódź

2

Marcin Musiałowski

Konin

3

Michał Urbański

Wrocław

4

Maciej Zieliński

Konin

5

Michał Pawlak

Lublin

     

Kategoria C:

1

Łukasz Wilk

Warszawa

2

Marek Szczepańczyk

Katowice

3

Łukasz Mirkiewicz

Konin

4

Paweł Szymański

Olsztyn

5

Marcin Uss

Gdynia

 (źr. DB Schenker Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.