Dodaj ogłoszenie o pracy


Praca dla agenta celnego Białystok

Pracujwlogistyce.pl sprawdził sytuację jak kształtuje się praca dla agenta celnego w Białymstoku i okolicach. Wynikało to z analizy potrzeb pracodawców z branży transport spedycja logistyka, którzy w ostatnim czasie poszukują agenta celnego w Białymstoku i w Hajnówce/Siemianówce, czyli właśnie w tym rejonie Polski.

 

Uwarunkowane to jest rozwojem regionalnym, z racji położenia w pobliżu wschodniej granicy Polski a tym samym zewnętrznej granicy Unii Europejskiej. To właśnie w Białymstoku i w jego sąsiedzkich gminach jak Hajnówka/Siemianówka firmy logistyczne, agencje celne i spedycje ulokowały swoją działalność. Generalnie przyjęło się, że w Białymstoku i okolicach główne zawody tam występujące to agent celny, spedytor, logistyk, celnik. Powstaje tam bowiem coraz to więcej magazynów logistycznych, które obsługuję kraje Europy Wschodniej i prowadzą pełną obsługę celną, stąd rośnie popyt na pracę agenta celnego. Pomimo wakacji w miesiącu lipcu pojawiło się kilka ogłoszeń firm spedycyjnych szukających agenta celnego w Białymstoku z lokalizacją w Siemianówce i Hajnówce, gdzie funkcjonują lądowe terminale przeładunkowe.

 

Agenci celni mieszkający w tym rejonie nie powinny mieć problemu ze znalezieniem pracy, gdyż rynek jest ograniczony jeśli chodzi o podaż tego zawodu. Poszukiwani są zarówno młodzi ludzie jak i z doświadczeniem. Oczywiście doświadczenie w pracy agenta celnego jest istotne, gdyż na tym stanowisku jest wymagana znajomość procedur celnych oraz prawa podatkowego. Zdanie egzaminu na agenta celnego i uzyskanie wpisu na ogólnopolską listę agentów celnych zdarza się tylko najlepszym. Mimo to warto próbować w zawodzie agenta celnego zwłaszcza mieszkając w Białymstoku albo okolicach jak Siemianówka czy Hajnówka, gdyż praca praktycznie czeka i można ją dostać z dnia na dzień w renomowanych firmach, które dają również duże możliwości rozwoju nie tylko w rejonie Białegostoku i nie tylko na stanowisku agenta celnego. Pomimo, że bezrobocie w tym rejonie wynosiło w czerwcu 2011r. ponad 12proc., to jednak nie dotyczy ono zawodów typu: agent celny. spedytor, magazynier, operator wózka widłowego czy ogólnie mówiąc praca w transporcie.

 

Płace w tych zawodach kształtują się na poziomie ogólnokrajowym, ale w tak poszukiwanych zawodach jak agent celny czy spedytor można wynegocjować znacznie wyższy pułap wynagrodzenia od przeciętnej rynkowej. Z analiz Pracujwlogistyce.pl wynika, że pracodawcy są skłonni wychodzić poza ramy średnich widełek wynagrodzenia w tej branży chcąc pozyskać doświadczonego agenta celnego w Białegostoku lub okolicach. Doświadczenie ma tu kluczowe znaczenie, gdyż człowiek pracujący kilka lat na stanowisku agenta celnego jest cennym nabytkiem ze względu na wiedzę jaką posiada, a przede wszystkim znajomość klientów i rynków wschodniej Europy. Coraz częściej są poszukiwani absolwenci, którzy pragną związać swoją karierę z zawodem agenta celnego. Oczywiście należy się spodziewać, że początki będą trudne i zanim nowicjusz pozna zasady procedur celnych, czy nawet samego wypełniania dokumentu SAD, minie trochę czasu. Świadectwo na agenta celnego daje wysoki status na rynku pracy i w zawodzie agenta celnego. Wówczas to nie ma obaw o zatrudnienie w zawodzie. Przejścia z firmy do firmy w poszukiwaniu lepszych warunków pracy i płacy są dzisiaj naturalne, a pracodawcy poszukują specjalistów w swojej branży. Świadczą o tym również statystyki na temat bezrobocia w rejonie Białegostoku i w województwie podlaskim.
Branża transport spedycja logistyka nie jest praktycznie ujęta w tych statystykach, gdyż bezrobocie w zawodach agent celny, spedytor, logistyk nie istnieje w tym rejonie. Dlatego warto przejrzeć ofert na www.pracujwlogistyce.pl gdzie ogłaszają się znani pracodawcy z rynku TSL.

 

Jeśli szukasz pracy w Białymstoku i okolicach zajrzyj na: http://www.pracujwlogistyce.pl/oferty


(opr. Pracujwlogistyce.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.