Dotychczas w ramach kierunku wschodniego ROHLIG SUUS Logistics koncentrował się na obsłudze dużych, dedykowanych projektów logistycznych. Obecnie, na bazie wieloletnich doświadczeń w obsłudze złożonych łańcuchów dostaw, stworzył szeroki i kompletny pakiet regularnych usług dostępnych dla wszystkich klientów, zarówno korporacji, jak i średnich oraz małych firm z całej Europy.
- Rynki wschodnie od wielu lat dynamicznie się rozwijają, jednak nadal odznaczają się ogromnym potencjałem wzrostowym, co kusi inwestorów. Mowa tu nie tylko o Rosji czy Ukrainie, ale też o np. Uzbekistanie, Mongolii czy Kazachstanie. Zarówno polscy jak i zachodnioeuropejscy przedsiębiorcy chcieliby zaistnieć bądź rozwinąć swoją działalność na tych rynkach, jednak często powstrzymują ich skomplikowane procedury celne i transportowe oraz trudne do przewidzenia koszty wejścia. Widząc tę potrzebę i jednocześnie mając świadomość deficytu firm logistycznych, które dogłębnie znają rynki wschodnie, udostępniliśmy własny pakiet regularnych usług. Aktualnie jest to najbardziej kompleksowy pakiet wschodni na polskim rynku, a w dodatku bardzo atrakcyjny dla firm z całej Europy, a nawet i świata – powiedział Andrzej Kozłowski, członek zarządu ROHLIG SUUS Logistics odpowiedzialny za transport morski, lotniczy i intermodalny oraz rozwój firmy na rynkach wschodnich.
Produkt wschodni w ROHLIG SUUS Logistics obejmuje m.in: serwis FTL, w tym usługa z gwarantowanym czasem dostawy i dokładnie projektowanym procesem dostaw; regularne drogowe serwisy drobnicowe z całej Europy z konsolidacją w Polsce i dostawą na wschód drogą morską (St. Petersburg) lub lądową (Moskwa, St. Petersburg, Mińsk, Kijów).
Forma serwisu dobierana jest w zależności od miejsca odbioru i dostawy towaru np. transport do odległych destynacji, np. Kazachstan, Uzbekistan, Mongolia, Tadżykistan, Kirgizja, Turkmenistan ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego – preferowanego środka transportu do odległych destynacji.
Regularne usługi logistyczne na rynek wschodni operator kieruje do wszystkich importerów i eksporterów europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw z Zachodniej Europy.
- Rynek wschodni jest bardzo wymagający, dlatego nierzadko zachodnie firmy logistyczne omijają kraje wschodnie szerokim łukiem, mając duże obawy związane z nieznajomością tamtejszych realiów biznesowych. W naszym przypadku wieloletnie doświadczenie, zdobyte między innymi podczas obsługi złożonych projektów intermodalnych, zaowocowało nie tylko wiedzą i znajomością specyfiki tych rynków, ale także umiejętnością radzenia sobie w nietypowych i trudnych sytuacjach, na które często napotykają tam inni operatorzy – wyjaśnia Andrzej Kozłowski.
za info. Rohlig Suus Logitucs
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce