Dodaj ogłoszenie o pracy


Wejście ROHLIG SUUS Logistics na rynki wschodnie

Dotychczas w ramach kierunku wschodniego ROHLIG SUUS Logistics koncentrował się na obsłudze dużych, dedykowanych projektów logistycznych. Obecnie, na bazie wieloletnich doświadczeń w obsłudze złożonych łańcuchów dostaw, stworzył szeroki i kompletny pakiet regularnych usług dostępnych dla wszystkich klientów, zarówno korporacji, jak i średnich oraz małych firm z całej Europy.

- Rynki wschodnie od wielu lat dynamicznie się rozwijają, jednak nadal odznaczają się ogromnym potencjałem wzrostowym, co kusi inwestorów. Mowa tu nie tylko o Rosji czy Ukrainie, ale też o np. Uzbekistanie, Mongolii czy Kazachstanie. Zarówno polscy jak i zachodnioeuropejscy przedsiębiorcy chcieliby zaistnieć bądź rozwinąć swoją działalność na tych rynkach, jednak często powstrzymują ich skomplikowane procedury celne i transportowe oraz trudne do przewidzenia koszty wejścia. Widząc tę potrzebę i jednocześnie mając świadomość deficytu firm logistycznych, które dogłębnie znają rynki wschodnie, udostępniliśmy własny pakiet regularnych usług. Aktualnie jest to najbardziej kompleksowy pakiet wschodni na polskim rynku, a w dodatku bardzo atrakcyjny dla firm z całej Europy, a nawet i świata – powiedział Andrzej Kozłowski, członek zarządu ROHLIG SUUS Logistics odpowiedzialny za transport morski, lotniczy i intermodalny oraz rozwój firmy na rynkach wschodnich.

Produkt wschodni w ROHLIG SUUS Logistics obejmuje m.in: serwis FTL, w tym usługa z gwarantowanym czasem dostawy i dokładnie projektowanym procesem dostaw; regularne drogowe serwisy drobnicowe z całej Europy z konsolidacją w Polsce i dostawą na wschód drogą morską (St. Petersburg) lub lądową (Moskwa, St. Petersburg, Mińsk, Kijów).
Forma serwisu dobierana jest w zależności od miejsca odbioru i dostawy towaru np. transport do odległych destynacji, np. Kazachstan, Uzbekistan, Mongolia, Tadżykistan, Kirgizja, Turkmenistan ze szczególnym uwzględnieniem transportu kolejowego – preferowanego środka transportu do odległych destynacji.
Regularne usługi logistyczne na rynek wschodni operator kieruje do wszystkich importerów i eksporterów europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw z Zachodniej Europy.

- Rynek wschodni jest bardzo wymagający, dlatego nierzadko zachodnie firmy logistyczne omijają kraje wschodnie szerokim łukiem, mając duże obawy związane z nieznajomością tamtejszych realiów biznesowych. W naszym przypadku wieloletnie doświadczenie, zdobyte między innymi  podczas obsługi złożonych projektów intermodalnych, zaowocowało nie tylko wiedzą i znajomością specyfiki tych rynków, ale także umiejętnością radzenia sobie w nietypowych i trudnych sytuacjach, na które często napotykają tam inni operatorzy – wyjaśnia Andrzej Kozłowski.
za info. Rohlig Suus Logitucs

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.