Dodaj ogłoszenie o pracy


Hybrydowe ciężarówki wkrótce już na drogach

Renault Trucks zrealizowało dostawę pierwszych hybrydowych ciężarówek, które trafiły do firmy Norbert Dentressangle. Ciężarówki te już wkrótce wyjadą na drogę.

Pojazdy hybrydowe umożliwiają znaczne zmniejszenie zużycia paliwa (o około 20%) dzięki połączeniu silnika cieplnego z elektrycznym. Do tego są cichsze od swoich odpowiedników z silnikiem cieplnym, ponieważ w zakresie prędkości od 0 do 20 km/h napędzane są silnikiem elektrycznym. W sektorze transportu drogowego przewiduje się coraz szersze wykorzystanie energii alternatywnych. Renault Trucks przygotowywało się do tej przemiany już od kilku lat i obecnie proponuje swoim klientom szeroką ofertę pojazdów Clean Tech (elektrycznych, hybrydowych lub CNG).
Po otrzymaniu pierwszych pojazdów hybrydowych Norbert Dentressangle rozpocznie testy nowoczesnej technologii i porównanie jej do wydajności w stosunku do napędów z silnikiem wysokoprężnym. Pojazdy Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4x2 o mocy 310 KM i ładowności 19t przeznaczone do miejskiego i podmiejskiego transportu dystrybucyjnego.  Pierwsze modele trafią do eksploatacji w Lyonie i Paryżu w grupie Carrefour, która będzie miała przywilej eksploatacji pierwszego pojazdu w rejonie paryskim. Można powiedzieć, że rozpoczęła się nowa era w transporcie i dystrybucji towarów. Transport drogowy przeżywa rewolucję, Renault Trucks w pełni w niej uczestniczy nie tylko oferując klientom pojazdy z napędem wysokoprężnym o małym zużyciu paliwa, ale także proponując od kilku lat pojazdy korzystające z alternatywnych energii.
Firma zanim wypuściła pierwsze modele pojazdów hybrydowych, przez dwa lata prowadziła badani i testy u klientów w warunkach rzeczywistych. W końcu udało się dostarczyć dwa pojazdy do Norbert Dentressangle.
(źr. Renault Trukcs)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.