Dodaj ogłoszenie o pracy


E-SMART usprawnia pracę w DCT Gdańsk

Nowoczesne narzędzie do wizualnego zarządzania sprzętem E-SMART, zostało właśnie zaimplementowane w Deepwater Container Terminal (DCT) Gdańsk, co znacznie usprawnia pracę podczas przeładunków kontenerów.

 

W DCT Gdańsk używanych jest obecnie ponad 100 urządzeń do przeładunku kontenerów, w tym ciągniki, suwnice typu STS i RTG, pojazdy typu RS i ECH. System E-SMART zapewnia natychmiastową wizualizację statusu stanu technicznego posiadanego sprzętu za pomocą dużych, przejrzystych ikon, dzięki czemu możliwe jest podjęcie szybkich działań w przypadku konieczności natychmiastowej naprawy sprzętu.

– Wprowadzenie do serwisu Maersk Line AE 10 statków klasy E, największych kontenerowców świata, w maju 2011 r. stało się kolejnym ważnym krokiem w rozwoju terminala. Zwiększenie intensywności działań operacyjnych na kontenerowcach klasy E spowodowało, że w celu zapewnienia najlepszej jakości usług, potrzebowaliśmy najbardziej wydajnych rozwiązań. Dzięki temu nasz sprzęt wykorzystywany jest w efektywny sposób, z ograniczeniem czasu przestojów.- mówi Boris Wenzel, Dyrektor Zarządzający DCT Gdańsk

Poza kontrolą stanu sprzętu, system E-smart dostarcza statystyki, takie jak dostępność sprzętu, czas przestoju, monitorowanie powtarzających się problemów, pozwalając na ich identyfikację. Ekrany, na których wyświetlany jest status poszczególnych urządzeń, umożliwiają sprawdzenie aktualnego stanu urządzeń oraz odtworzenie ich historii zarówno managerom, jak kluczowym pracownikom działów operacyjnego i technicznego.

- Jest to dla nas niezmiernie ważne, aby zapewnić naszym klientom najwyższą jakość usług – mówi Jędrzej Mierzewski, Dyrektor Operacyjny DCT Gdańsk. – Jako firma wciąż rozwijająca się, potrzebujemy rozwiązań, które zoptymalizują efektywność sprzętu operacyjnego, który posiadamy. Nowy system stanowi dobrą platformę wymiany informacji między działem operacyjnym i technicznym, dzięki czemu pracownicy operacyjny mają kontrolę na tym, czy sprzęt nadaje się do pracy, czy wymaga serwisowania.

(źr. DCT Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.