Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Logistics numer jeden wśród firm TSL

Jak co roku, redakcja dziennika Rzeczpospolita opublikowała ranking największych firm z branży Transport Logistyka Spedycja za rok 2010. Schenker Sp. z o.o. utrzymał pozycję lidera wśród firm z branży pod względem zysku brutto osiągniętego w 2010 roku. Na dobre wyniki miał wpływ m.in. dynamiczny przyrost samochodowych przewozów międzynarodowych. Ranking przygotowany przez prof. dr hab. Halinę Brdulak z Zakładu Transportu Międzynarodowo i Logistyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, pokazał, że w 2010 r. przychody firm logistycznych w Polsce wzrosły, w stosunku do 2009 roku o 15,4 proc. Jednak dynamika rynku przedstawia się inaczej, gdy porówna się ten wynik do czasów sprzed 2008 roku (przed kryzysem) – przy takim zestawieniu okazuje się, że wartość rynku wzrosła o 4,4 proc.

 - Rok 2010 był trudniejszy dla branży TSL. Trudniej było osiągnąć rentowność z poprzednich lat. W dalszym ciągu obserwujemy postępujący proces utowarowienia usług. Klientów interesuje cena, każdy oczekuje redukcji kosztów. W utrzymaniu ubiegłorocznych marż nie pomaga także rosnąca cena paliwa. Gdyby nie stosowane przez nas klauzule paliwowe, rozdrobniony rynek przewoźników zapewne utraciłby równowagę – mówi Janusz Górski, Prezes Schenker Sp. z o.o. „W przyszłość patrzę jednak z optymizmem. Rośnie gospodarka niemiecka, co ma znaczący wpływ na polski handel. Widzę duże przyrosty w przewozach międzynarodowych, znakomicie rozwija się drobnica samochodowa i kontenerowa – dodaje Janusz Górski, Prezes Schenker
Sp. z o.o.
W ocenienie Prezesa Górskiego ważnym aspektem rozwoju branży jest wykształcenie pracowników. W biurach frachtu lotniczego i oceanicznego, które są jednymi z bardziej skomplikowanych gałęzi transportu wykształcenie wyższe ma 80 proc. zatrudnionych w Schenker Sp. z o.o. Coraz bardziej złożone systemy operacyjne sprawiają, że w logistyce poszukiwane są osoby z wykształceniem analitycznym, z dobrze opanowaną matematyką do analizy procesów.
(źr. Schenker Sp. z o.o)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.