
- Kluczem do stworzenia skutecznego CSR-u jest wpisanie strategii odpowiedzialnego biznesu w strategię biznesową firmy. Inwestowanie w CSR jest szczególnie istotne w okresie osłabienia gospodarczego. Odpowiedzialne firmy wykorzystują ten czas jako szansę na zbudowanie głębszych relacji z partnerami, a w efekcie rośnie zaufanie do firmy i jej kapitał społeczny. W DB Schenker Logistics realizujemy strategię CSR bardzo konsekwentnie, niezależnie od zewnętrznych okoliczności, a także promujemy kulturę odpowiedzialności wśród naszych dostawców i współpracowników.” – mówi Janusz Górski, Prezes Schenker Sp. z o.o.
Na wyróżnienie DB Schenker Logistics miała wpływ konsekwentna praca nad poszczególnymi obszarami biznesu, przy uwzględnieniu potrzeb wielu grup interesariuszy: klientów, pracowników, dostawców, społeczności lokalnych, studentów czy mediów.
- Wysoka pozycja w Rankingu Odpowiedzialnych Firm to efekt zaangażowania całej firmy w realizację strategii CSR. Prowadzimy działalność w oparciu o dialog, zaufanie i etykę w biznesie, promujemy i wykorzystujemy nowe technologie. Współpracujemy z ośrodkami akademickimi, stwarzamy pracownikom rozmaite możliwości rozwoju. Dążymy do ograniczenia zużycia energii i negatywnego wpływu na środowisko naturalne – wyjaśnia Monika Pachniak-Radzińska, Dyrektor Rozwoju Biznesu Schenker Sp. z o.o.
Społeczna odpowiedzialność DB Schenker Logistics.
DB Schenker Logistics w 2008 r. wzbogacił podejście do zarządzania poprzez wykorzystanie Modelu EFQM, dzięki czemu w kulturę organizacyjną zostało wpisane ciągłe doskonalenie. Firma dba o zrównoważony rozwój w łańcuchach dostaw, starając się minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne, m.in. poprzez promowanie rozwiązań kolejowych i intermodalnych. Niezwykle ważne jest także budowanie kultury Lean, w której kładzie się nacisk na szczupłe procesy i eliminację marnotrawstwa.
Ranking Odpowiedzialnych Firm
Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie przedsiębiorstw działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. Patronem Rankingu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, natomiast za proces weryfikacji oraz ustalania wyników zestawienia odpowiada firma doradcza PwC. Zestawienie zostało przygotowywane w oparciu o specjalną ankietę badawczą, która składała się z 60 pytań. Odpowiedzi oceniane były według pięciu kryteriów: odpowiedzialne przywództwo, komunikacja z interesariuszami, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialne zarządzanie oraz innowacyjność społeczna.
(źr. DB Schenker)