Dodaj ogłoszenie o pracy


Pierwsze Volvo FH w firmie KRAJTRANS

Pierwszy zamówiony w Polsce egzemplarz nowego Volvo FH został przekazany przewoźnikowi 13 kwietnia w Gdańsku. Ten nowoczesny ciągnik siodłowy zasilił flotę firmy KRAJTRANS ze Zblewa.

Andrzej Krajewski, właściciel Zakładu Transportowego KRAJTRANS, jest od wielu lat związany z marką Volvo. Jego firma powstała w 1985 roku i pierwszy jej tabor stanowił ciężarowy Liaz, którego zastąpiły samowyładowcze Jelcze. Od samego początku działalności KRAJTRANS wyspecjalizował się w przewozie płodów rolnych, takich jak zboża i buraki cukrowe. Z czasem wywrotki zostały zastąpione przez używane ciągniki siodłowe Volvo F12. Kolejnym krokiem w rozwoju firmy stały się zakupy fabrycznie nowych Volvo FH12, pierwszego w roku 1996. Obecnie flota firmy z kociewskiego Zblewa składa się z 28 ciągników Volvo FH 12, piętnastu naczep kurtynowych, piętnastu naczep samowyładowczych, pięciu naczep z bocznym wyładunkiem oraz dwóch naczep niskopodwoziowych.
- Od lat użytkuję wyłącznie ciągniki marki Volvo. Bardzo ważny jest dla mnie wysoki poziom bezpieczeństwa jaki zapewniają pojazdy tej marki, a także ich ekonomika paliwowa oraz niezawodność – podkreśla Andrzej Krajewski.

- Byłem mile zaskoczony, gdy dowiedziałem się, że jestem pierwszą osobą w Polsce, która złożyła zamówienie na najnowsze Volvo FH. Decyzja o jego kupnie jest związana z konsekwentnym odświeżaniem floty. Po 6-7 latach moje wozy przechodzą z transportu międzynarodowego na szlaki krajowe. Potrzebowałem więc nowego ciągnika do obsługi tras europejskich – mówi Andrzej Krajewski.
Nowo zakupiony ciągnik Volvo FH będzie współpracował z naczepą kurtynową, obsługując trasy międzynarodowe wiodące do Belgii, Holandii i Portugalii. Zestaw będzie woził głównie produkty drzewne oraz papier.
Pierwsze nowe Volvo FH, które trafiło do rąk polskiego użytkownika zostało przygotowane w specjalnej specyfikacji premierowej. Największa dostępna w ofercie kabina sypialna GLOBETROTTER XL została wyposażona w pakiet sypialny 2 Beds Plus. Górna leżanka ma wymiary 700x1900 mm, natomiast dolna 815x2000 mm. Dzięki wbudowanemu mechanizmowi fotel pasażera typu Relax można obracać. Kierowcy mają także do dyspozycji chłodziarkę o pojemności 33 litrów, rozkładany stolik oraz dodatkowe półki i obszerne schowki na rzeczy. O komfort podczas jazdy i odpoczynku dba automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowany szyberdach, elektryczna klimatyzacja postojowa oraz postojowy ogrzewacz kabiny. Bezpieczeństwo kierowców podnosi pakiet Protection w postaci m.in. podręcznego sejfu, laminowanych szyb bocznych i alarmu.

Pod kabinę Volvo FH w efektownym kolorze Yellow Twister trafił oszczędny 13-litrowy silnik EEV o mocy 500 KM i momencie obrotowym 2500 Nm, spełniający normę czystości spalin EURO 5. Pierwsze zamówione w Polsce nowe Volvo FH wyposażone zostało w nowatorską funkcję I-See, dzięki można zaoszczędzić do 5 proc. paliwa.  Zamówione przez KRAJTRANS nowe Volvo FH objęte jest usługą Dynafleet zawierającą pakiety: Paliwo i Środowisko, Czas Pracy Kierowcy oraz Lokalizacja.

Wkrótce do pierwszego w Polsce Volvo FH dołączą kolejne, liczba zamówionych w naszym kraju pojazdów tego typu osiągnęła już poziom około 200 egzemplarzy.
(źr. Volvo Trucks)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.