Dodaj ogłoszenie o pracy


Szybszy transport Dachser z Polski do Niemiec

Operator logistyczny Dachser z początkiem kwietnia 2013 roku uruchomił nowe połączenie ze Strykowa do Malsch na południowym zachodzie Niemiec. Wpłynie to na poprawę i usprawnienie procesów logistycznych w gęstej europejskiej sieci operatora.
Ze względu na rosnącą liczbę klientów zainteresowanych szybkim transportem przesyłek do południowo-zachodniej części Europy, Dachser uruchomił nową linię ze Strykowa. Połączenie przez Kuernach do Malsch w regionie Badenii Wirtembergii, tuż przy granicy niemiecko-francuskiej, pozwoli skrócić czasu transportu przesyłek z Polski w ten obszar oraz do Francji i na Półwysep Iberyjski.

- Nowa linia pomoże w usprawnieniub i polepszeniu obsługi klientów. Teraz, dzięki bezpośredniemu połączeniu do Malsch, przesyłki z Polski dotrą szybciej do ważnych punktów przeładunkowych np. już w trzy dni robocze do Madrytu, Saragossy i San Sebastian w Hiszpanii – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Dachser posiada obecnie jedną z najbardziej rozbudowanych i wydajnych sieci transportowych w Europie. Na terenie największych krajów europejskich świadczy m.in. usługi z grupy entargo: targospeed, targofix i targoflex. Klienci mogą wybrać usługi online, tak samo mogą złożyć swoje zlecenie spedycyjne oraz monitorować drogę przesyłek.

Dachser ma obecnie w Polsce 8 oddziałów (2 w Warszawie oraz po jednym w Strykowie, Szczecinie, Wrocławiu, Gądkach k. Poznania, Sosnowcu k. Katowic i Gdańsku). Terminal w Strykowie jest głównym punktem przeładunkowym między zachodem i wschodem Europy. Dachser w Polsce realizuje ponad 20 codziennych linii drobnicowych w eksporcie i 18 w imporcie do i z większością krajów europejskich.
(źr. Dachser)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.