Dodaj ogłoszenie o pracy


Przez innowacje do bezpieczeństwa - rusza kampania społeczna!

W marcu br. ruszyła informacyjna kampania społeczna pn. „Przez innowacje do bezpieczeństwa”, koordynowana przez Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut Badawczy. Jej celem jest podnoszenie świadomości przedstawicieli przedsiębiorstw z zakresu bezpieczeństwa pracy oraz podnoszenie poziomu wiedzy na działań innowacyjnych, służących poprawie bezpieczeństwa pracy i życia człowieka. Kampania jest organizowana w ramach II etapu programu wieloletniego pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy” finansowanego w latach 2011-2013 w zakresie zadań służb państwowych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Do niedawna poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw znacząco odbiegał od poziomu w większości krajów UE. Jednak najnowszy ranking innowacyjności Agencji Bloomberg pokazuje, że pozycja Polski na tle innych krajów poprawiła się. Wymogiem współczesności jest nastawienie na ciągła zmianę i poszukiwanie ulepszeń. Dobrze więc, że coraz więcej polskich firm rozumie, że innowacyjność to konieczność, a nie jedynie możliwość. Na tym tle konieczne jest więc podkreślanie związku innowacji z bezpieczeństwem pracy i życia człowieka. Jak bowiem wynika z danych GUS, w latach 2006-2009 tylko dla ok. 30 proc. przedsiębiorstw celem działań innowacyjnych była właśnie poprawa bezpieczeństwa pracy.
Organizatorzy i partnerzy kampanii skupią się na upowszechnianiu wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań technicznych i organizacyjnych służących poprawie bezpieczeństwa pracy i jakości życia oraz zachęcaniu przedstawicieli przedsiębiorstw do współpracy przy tworzeniu i wdrażaniu innowacji oraz wykorzystywania wyników prac badawczo-rozwojowych z zakresu bezpieczeństwa pracy. Ważnymi elementami działań kampanii będzie upowszechnianie innowacyjnych metod poprawy bezpieczeństwa pracy oraz „dobrych praktyk” z zakresu rozwijania innowacyjności pracowników. Działania kampanii będą dotyczyły również innowacji, których celem jest poprawa bezpieczeństwa pracy i nauki w szkole.

(źr. CIOP)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.