
Dzięki połączeniu możliwości UPS w zakresie magazynowania, przewozu towarów, zarządzania zwrotami oraz znajomości wymogów dotyczących obrotu handlowego z doświadczeniem firmy Jabil w planowaniu logistyki zwrotnej, napraw i wsparcia call center, powstanie gotowy model łańcucha dostaw. Podniesie on wydajność i jakość obsługi klienta oraz uprości prowadzenie działalności sprzedającym.
W ramach współpracy, której podstawą będą zintegrowane systemy i zdolności obu firm, powstanie elastyczny model usług zaspokajający potrzeby klientów w zakresie zwrotów i napraw. W ramach modelu, firmy z sektora hi-tech, otrzymają dostęp do obiektów serwisowych i dystrybucyjnych o strategicznym położeniu, w pobliżu największych skupisk klientów. Wspólne portfolio usług logistyki zwrotnej UPS i Jabil obejmie: realizowanie zamówień, dostawę w tym samym dniu lub następnym, obsługę zwrotów, naprawę całych jednostek i komponentów, montaż, zarządzanie zamówieniami i relacjami ze sprzedawcami, planowanie i finansowanie zapasów, obsługę call center i pomoc techniczną. Dodatkowo, wykorzystana zostanie w ramach współpracy sieć punktów odbiorczych i nadawczych UPS.
- Dell był zawsze innowacyjny w dziedzinie rozwiązań logistyki zwrotnej części zamiennych. A doskonałym przykładem jest fakt, że zatrudniamy takie firmy, jak Jabil i UPS, które wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, działają w imieniu naszych klientów – powiedział Timmy O’Dwyer, dyrektor wykonawczy Dell Services Supply Chain.
UPS i Jabil dysponują razem ponad 58 tys. detalicznymi punktami dostępu, ponad 1,4 mln mkw. powierzchni dystrybucyjnej UPS dla branży hi-tech oraz 55 punktami obsługi Jabil w 21 krajach, w tym w Polsce.
(źr. UPS)