Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser przejmuje hiszpańską firmę Transunion

 

Dachser przejmuje operatora zajmującego się spedycją lotniczą i morską – hiszpańską firmę Transunion. Przejęcie powiększy działalność dywizji Dachser Air & Sea Logistics o 15 dodatkowych lokalizacji w 5 krajach. Podpisana umowa ma moc wsteczną i obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku. Przychody Transunion osiągnięte w 2012 roku szacuje się  na 95 mln euro. Firma została założona w 1978 roku. Oprócz dziewięciu biur w Hiszpanii posiada swoje oddziały w Turcji, Argentynie, Peru i Meksyku. Zatrudnia 235 pracowników.


Prezes Federico Camáñez, który miał decydujący wpływ na międzynarodowy rozwój Transunion w ciągu ostatnich 20 lat, widzi fuzję zarówno jako wyzwanie, jak i szansę dla klientów i pracowników. Będzie on nadal odpowiedzialny za zarządzanie całą grupą, będzie podlegał bezpośrednio Thomasowi Reuterowi.


Dachser po przejęciu Azkar (krajowego lidera w segmencie transportu przesyłek drobnicowych) zaledwie miesiąc temu, a teraz Transunion (spedytora lotniczego i morskiego), ma bardzo silną pozycję w Hiszpanii. Te dwie transakcje umożliwiły operatorowi przejęcie prawie całego zakresu logistyki na Półwyspie Iberyjskim. - Obie są firmami rodzinnymi i mają podobny sposób myślenia – mówi Thomas Reuter, wyjaśniając przesłanki połączenia. Firmy współpracowały ze sobą już od ponad 15 lat. Dla właścicieli Transunion najważniejsze jest zabezpieczenie funkcjonowania firmy oraz przyszłości swoich pracowników w ramach rozwijającej się, międzynarodowej sieci Dachser.


Transunion w różnych krajach:
Hiszpania: główna siedziba w Walencji, dwa oddziały w Walencji, po jednym w Barcelonie, Alicante, Murcia, Sevilla, Vigo, Madrycie i Bilbao.
Turcja: główna siedziba w Izmirze, oddziały w Stambule i Mersin.
Peru: Lima
Argentyna: Buenos Aires
Meksyk: Meksyk

 

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.


(źr. Dachser)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.