Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser przejmuje hiszpańską firmę Transunion

 

Dachser przejmuje operatora zajmującego się spedycją lotniczą i morską – hiszpańską firmę Transunion. Przejęcie powiększy działalność dywizji Dachser Air & Sea Logistics o 15 dodatkowych lokalizacji w 5 krajach. Podpisana umowa ma moc wsteczną i obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku. Przychody Transunion osiągnięte w 2012 roku szacuje się  na 95 mln euro. Firma została założona w 1978 roku. Oprócz dziewięciu biur w Hiszpanii posiada swoje oddziały w Turcji, Argentynie, Peru i Meksyku. Zatrudnia 235 pracowników.


Prezes Federico Camáñez, który miał decydujący wpływ na międzynarodowy rozwój Transunion w ciągu ostatnich 20 lat, widzi fuzję zarówno jako wyzwanie, jak i szansę dla klientów i pracowników. Będzie on nadal odpowiedzialny za zarządzanie całą grupą, będzie podlegał bezpośrednio Thomasowi Reuterowi.


Dachser po przejęciu Azkar (krajowego lidera w segmencie transportu przesyłek drobnicowych) zaledwie miesiąc temu, a teraz Transunion (spedytora lotniczego i morskiego), ma bardzo silną pozycję w Hiszpanii. Te dwie transakcje umożliwiły operatorowi przejęcie prawie całego zakresu logistyki na Półwyspie Iberyjskim. - Obie są firmami rodzinnymi i mają podobny sposób myślenia – mówi Thomas Reuter, wyjaśniając przesłanki połączenia. Firmy współpracowały ze sobą już od ponad 15 lat. Dla właścicieli Transunion najważniejsze jest zabezpieczenie funkcjonowania firmy oraz przyszłości swoich pracowników w ramach rozwijającej się, międzynarodowej sieci Dachser.


Transunion w różnych krajach:
Hiszpania: główna siedziba w Walencji, dwa oddziały w Walencji, po jednym w Barcelonie, Alicante, Murcia, Sevilla, Vigo, Madrycie i Bilbao.
Turcja: główna siedziba w Izmirze, oddziały w Stambule i Mersin.
Peru: Lima
Argentyna: Buenos Aires
Meksyk: Meksyk

 

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.


(źr. Dachser)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.