Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser przejmuje hiszpańskiego operatora logistycznego Azkar

 

Dachser, działający globalnie operator logistyczny, przejmuje firmę Azkar, z którą kooperuje w ramach partnerstwa na Półwyspie Iberyjskim od 2007 roku. Przejęcie, po zaaprobowaniu przez urząd antymonopolowy, zostanie zrealizowane 15 stycznia 2013 roku.
Azkar jest jednym z największych operatorów logistycznych w Hiszpanii oraz krajowym liderem w segmencie transportu drobnicy. W 2011 roku spółka osiągnęła przychód w wysokości 367 mln euro, zatrudniając ponad 3000 pracowników w 91 oddziałach. Dachser jest partnerem firmy od 2007 roku, a od 2008 właścicielem 10 procent jej udziałów. Po przejęciu, które zostanie zrealizowane 15 stycznia 2013 roku, na czele firmy nadal będzie stał José Antonio Orozco wraz z całą kadrą zarządzającą. Do tego czasu spółka będzie funkcjonowała pod starą nazwą.

 

- Inwestycje w Hiszpanii pokazują naszą wiarę w przyszłość Europy – mówi Bernhard Simon, prezes zarządu Dachser. - Nabycie Azkar znacznie wzmocni europejską sieć lądową Dachser. Pomimo nienajlepszej sytuacji gospodarczej w Hiszpanii, firma nadal odnosi zyski. Mamy nadzieję, że nasze inwestycje w rozbudowę i modernizację sieci logistycznej rzędu setek milionów euro rocznie, przyczynią się do dynamicznego wzrostu obu spółek – dodaje.
Dachser dysponuje obecnie jedną z najbardziej efektywnych sieci logistycznych na świecie. Wraz z przejęciem Azkar pozycja firmy na Półwyspie Iberyjskim znacznie się wzmocni. W Portugalii, gdzie Dachser ma już własne oddziały, integracja z Azkar pozwoli firmie na objęcie pozycji jednego z największych dostawców usług logistycznych.


- Bardzo interesujące są podobieństwa w rozwoju obu firm – mówi prezes zarządu Dachser Bernhard Simon. „Obie firmy powstały w tym samym czasie – na początku lat 30-tych XX wieku. Realizowały podobne modele biznesowe, prowadziły podobne działania
w kluczowych obszarach – mówi. Dodatkowo gęste pokrycie swoją siecią Półwyspu Iberyjskiego oraz silna pozycja w logistyce kontraktowej pokrywają się z założeniami strategicznymi Dachser. José Antonio Orozco dostrzega korzyści z integracji dla klientów - Jesteśmy numerem jeden w Hiszpanii. Wraz ze wsparciem Dachser zabezpieczymy naszą przyszłość oraz uzyskamy dostęp do dynamicznie rozwijającej się, globalnej sieci logistycznej” – mówi. - Azkar i Dachser, współpracując ze sobą od 2007 roku, zwiększały swoje przychody w segmencie transportu drobnicy do i z Hiszpanii o ponad 20 procent rocznie. Dodatkowo ostatnie 5 lat pokazało, ze mamy podobny sposób myślenia i prowadzenia biznesu. Nasza kultura organizacyjna doskonale pasuje do wartości reprezentowanych przez Dachser – dodaje José Antonio Orozco.


Bernhard Simon traktuje nabycie Azkar jako kontynuację polityki korporacyjnej Dachser - Po wchłonięciu w 1999 francuskiego operatora logistycznego – Graveleau, Azkar jest drugim tak dużym przejęciem w historii firmy. Od momentu rozpoczęcia współpracy w 2007 i przejęcia części udziałów, wielokrotnie podejmowaliśmy negocjacje z głównym udziałowcem Azkar, Luisem Fernándezem Somozą – mówi. - Teraz dla rodziny Samoza transakcja z firmą Dachser, która jest przedsiębiorstwem rodzinnym, jest idealnym rozwiązaniem kwestii dziedziczenia: „Azkar będzie pisał swoją historię jako część innej firmy rodzinnej, kierującej się tymi samymi wartościami, z których będą korzystać zarówno konsumenci, jak i pracownicy – mówi Luis Fernández Somoza.


O Dachser:
W 2011 roku Dachser (www.dachser.com), międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda euro, zatrudniając 21 000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.


O Azkar:
Azkar (www.azkar.com) oferuje swoim klientom skuteczną sieć dystrybucji na Półwyspie Iberyjskim oraz w pozostałej części Europy. Firma dysponuje powierzchnią magazynową o powierzchni ponad 500 000 mkw. oraz flotą liczącą 2650 pojazdów. Azkar zatrudnia ponad 3000 pracowników w 91 oddziałach.


(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.