
- Doświadczeni i kompetentni specjaliści oraz menedżerowie bardzo świadomie wybierają przyszłego pracodawcę. Dobra opinia na rynku niejednokrotnie może zaważyć o pozyskaniu cennego pracownika. Publikowany przez Antal International ranking jest oceną wystawioną pracodawcom przez potencjalnych kandydatów, dlatego obecność w nim jest ważnym wyróżnieniem. Dowodzi, że wskazana firma jest pożądana przez pracowników pełniących często strategiczne funkcje w organizacji – komentuje Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International i wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.
Firmy, które zajęły w rankingu miejsca I-VI jako najbardziej pożądani pracodawcy dla specjalistów i menedżerów w sektorze transport, spedycja i logistyka.
1. Maersk Polska 11,1%
2. DB Schenker Poland 7,9%
3. DHL Global Forwarding 7,4%
4. PLL LOT 7,2%
5. Rohlig Suus Logistics 7,1%
6. UPS Polska 6,4%
Źródło: „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów”, Antal International.
Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy wyróżnione w rankingu Antal International należy styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność.
- W branży transport, spedycja i logistyka dla kandydatów istotna jest pozycja firmy na rynku międzynarodowym oraz jej przełożenie na rynek lokalny. Szczególnie ważne jest to na stanowiskach handlowych, gdzie przy globalnych klientach niezbędne jest wskazanie referencji oraz pokazanie wartości dodanych, jakie można zaoferować klientowi – zauważa Tomasz Kośnik, konsultat Antal Sales & Marketing.
Najbardziej pożądani pracodawcy zatrudnionym oferują szereg benefitów. Do najczęściej spotykanych należy: opieka medyczna, służbowy laptop i telefon oraz karta fitness.
Dla firm coraz bardziej istotne staje się pytanie, o źródła, jakimi najlepiej docierać do potencjalnych kandydatów. W porównaniu do 2. edycji badania, przeprowadzonej w sierpniu 2011 roku odnotować można znaczący wzrost (o 35 punktów proc.) znaczenia mediów i Internetu, jako źródła pozyskiwania informacji. Radziej były wymieniane targi pracy (27 punktów proc. mniej) czy opinie znajomych nie pracujących w danej firmie (13 punktów proc. mniej). Wciąż ponad 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących.
- Warto zadbać o spójną komunikację nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz firmy. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że jasny przekaz pojawi się równocześnie w wielu źródłach, z których kandydaci czerpią wiedzę” – podsumowuje Joanna Kucza, PR & Marketing Manager w Antal International.
O badaniu
Badanie Antal International Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 przeprowadzone było metodą CAWI oraz CATI w terminie 3-20.09.2012. W badaniu udział wzięło 1557 respondentów z Polski. Badanie było anonimowe. W badania udział wzięło 13 firm z sektora Bankowość/ubezpieczenia/instytucje finansowe; 18 firm z SSC/BPO; 7 firm z Kancelarie prawne/firmy consultingowe; 7 firm z Energetyka/paliwa/gaz; 19 firm z FMCG/HoReCa; 19 firm z Handel detaliczny; 23 firmy z IT/Telekomunikacja; 17 firm z Motoryzacja; 32 firmy z Branża budowlana/Chemia budowlana/Nieruchomości; 19 firm z Farmacja/Aparatura i Sprzęt medyczny; 23 firmy z Produkcja przemysłowa oraz 6 firm z Transport/spedycja/logistyka.
(źr. Antal International)