
FM logistic znane jest ze swojej ostrożnej i konsekwentnej polityki rozwoju. Dzięki temu, mimo trwającego kryzysu operator może pochwalić się stabilnym wzrostem, na poziomie pomiędzy 10 proc. a 15 proc. rok do roku. Na przełomie lat 2011/ 2012 roku udało się firmie osiągnąć imponujący wynik – ponad 662 mln złotych.
Obecnie FM Logistic realizuje zrównoważony profil misji logistycznych, choć wciąż głównym źródłem dochodu są usługi transportowe, które przynoszą rosnąco ponad 61 proc. (34,8 proc. pochodzi z transportu międzynarodowego, a 26,8 proc. z transportu krajowego). Usługi magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (8,3 proc. to składowanie, 22,7 proc. handling). Ciągle utrzymuje się trend wzrostu zainteresowania klientów usługami o dużej wartości dodanej typu co-packing i co-manufacturing (7,1 proc. i usługi Customs/SCM 0,3 proc.).
Klienci FM Logistic wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: retail (35 proc.); food industry (33 proc.); industrial&electronics (15 proc.); home&personal care (14 proc.); health (2 proc.) i luxury cosmetics (1 proc.).
W FM Logistic w Polsce na koniec 2012 roku znajduje zatrudnienie ponad 2.500 pracowników, co czyni firmę jednym z największych pracodawców w sektorze TSL. Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju.
W tym roku firma rozbudowała platformę w Błoniu k. Warszawy (klient Sanofi-Aventis). W tej chwili trwa także rozbudowa centrum w Olszowej. FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Coca-Cola (magazynowanie); Nestle (dystrybucja) i Tesco (konsolidacja, transport). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi: Auchan (magazynowanie); Carrefour (konsolidacja, dystrybucja); Coty (copacking); Cussons (magazynowanie, dystrybucja); IKEA (magazynowanie/dystrybucja); Johnsson-Johnsson (magazynowanie/dystrybucja); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja) i Technicolor (co-manufacturing).
Prezentowane dane wydają się szczególnie imponujące w kontekście ekonomicznych problemów w sektorze TSL. W 2012 FM Logistic zwiększyło także liczbę pojazdów własnych. Operator aktualnie dysponuje 40 nowymi naczepami (chłodnie i izotermy). Ta inwestycja pochłonęła 8,5 milionów złotych. Na najbliższy czas priorytet w Polsce pozostanie przy rozwoju usług dla kluczowych sektorów retail i farmacji. FM Logistic zapowiada też rozszerzenie zasięgu geograficznego poprzez budowę kolejnych platform w rejonie centralnej Polski. Firma zmierza także do organizacji dystrybucji dla Europy Centralnej z platformy w Olszowej. Plany operatora zakładają też dalszy, sukcesywny wzrost sprzedaży o ok. 10-15% w skali roku.
Grupa FM Logistic na podstawie wnikliwej analizy rynku i wiedzy wynikającej z międzynarodowego know – how zdecydowała się na realizację długoterminowej strategii rozwoju w oparciu o usługi transportowe. Zamierza się także skupić na umacnianiu swojej pozycji sektorach retail oraz FMCG. Na pierwszym planie pozostaną też wysoce wyspecjalizowane usługi dla farmacji. Firma zamierza zadbać również o rozwój usług dla nowych sektorów oraz dalszą rozbudowę infrastruktury. Docelowo ambicją Grupy FM Logistic jest wygenerowanie 2 miliardów obrotu do 2022 roku.
Ten rok przyniósł także nowe decyzje związane z zarządzaniem organizacją na poziomie Grupy. Po ponad 40 latach zarząd Grupy FM Logistic zdecydował się rozdzielić kompetencje związane z nadzorem i realizacją zadań. I tak Jean-Christophe MACHET i Jacky GERVIS, którzy przez 10 lat pełnili funkcję Co-CEO w FM Logistic, wezmą na siebie nowe obowiązki. Claude FAURE przekaże przewodnictwo w Radzie Nadzorczej grupy Jacky GERVIS’owi. Nadal jednak pozostanie członkiem Rady, powiększonej o dwóch dyrektorów nieetatowych wywodzących się z rodziny oraz czterech niezależnych dyrektorów. Jean-Christophe MACHET został mianowany CEO FM Logistic i pokieruje Komitetem Wykonawczym FM logistic, z jego czterema nowymi członkami, którzy rozszerzą zakres kompetencji. Jednocześnie, nowo utworzony Zarząd FM Logistic zyska doświadczenie i know-how czterech niezależnych dyrektorów: Régis BELLO, Vincent MERCIER’a, Monique ZOMENO oraz przewodniczącego Jean-Claude MICHEL.
FM Logistic jest założoną w 1967r. francuską firmą, posiadającą 59 centrów logistycznych w Europie i Azji.
Operator zatrudnia w całej Europie ponad 14 tys. FM Logistic posiada do dyspozycji swoich klientów ponad 2 400 tys. m2 powierzchni magazynowej.
(źr. FM Logistics)