Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic podsumował kolejny rok działalności - obroty na poziomie 662mln zł

 

 

 

Operator logistyczny FM Logistic, podsumował kolejny rok działalności w Polsce. Po 17 latach firma może się pochwalić stabilnym wzrostem i obrotem w wysokości 662 mln zł. W 2012 roku FM Logistic zyskało nowych klientów, rozbudowało dwie dobrze funkcjonujące platformy na potrzeby obsługiwanych kontraktów i podobnie jak w ubiegłym roku zwiększyło flotę o 40 nowych naczep. Pod koniec br. ta rodzinna organizacja z tradycjami zmieniła także sposób zarządzania firmą i zaprezentowała długofalową strategię rozwoju, aż do 2022 roku.
FM logistic znane jest ze swojej ostrożnej i konsekwentnej polityki rozwoju. Dzięki temu, mimo trwającego kryzysu operator może pochwalić się stabilnym wzrostem, na poziomie pomiędzy 10 proc. a 15 proc. rok do roku. Na przełomie lat 2011/ 2012 roku udało się firmie osiągnąć imponujący wynik – ponad 662 mln złotych.
Obecnie FM Logistic realizuje zrównoważony profil misji logistycznych, choć wciąż głównym źródłem dochodu są usługi transportowe, które przynoszą rosnąco ponad 61 proc. (34,8 proc. pochodzi z transportu międzynarodowego, a 26,8 proc. z transportu krajowego). Usługi magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (8,3 proc. to składowanie, 22,7 proc. handling). Ciągle utrzymuje się trend wzrostu zainteresowania klientów usługami o dużej wartości dodanej typu co-packing i co-manufacturing (7,1 proc. i usługi Customs/SCM 0,3 proc.).
Klienci FM Logistic wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: retail (35 proc.); food industry (33 proc.); industrial&electronics (15 proc.); home&personal care (14 proc.); health (2 proc.) i luxury cosmetics (1 proc.).
W FM Logistic w Polsce na koniec 2012 roku znajduje zatrudnienie ponad 2.500 pracowników, co czyni firmę jednym z największych pracodawców w sektorze TSL. Do dyspozycji klientów jest ponad 500.000 m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju.
W tym roku firma rozbudowała platformę w Błoniu k. Warszawy (klient Sanofi-Aventis). W tej chwili trwa także rozbudowa centrum w Olszowej. FM Logistic rozpoczęło współpracę z kilkoma nowymi Klientami, takimi jak: Coca-Cola (magazynowanie); Nestle (dystrybucja) i Tesco (konsolidacja, transport). Co więcej, aktualni klienci operatora także zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi: Auchan (magazynowanie); Carrefour (konsolidacja, dystrybucja); Coty (copacking); Cussons (magazynowanie, dystrybucja); IKEA (magazynowanie/dystrybucja); Johnsson-Johnsson (magazynowanie/dystrybucja); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja) i Technicolor (co-manufacturing).
Prezentowane dane wydają się szczególnie imponujące w kontekście ekonomicznych problemów w sektorze TSL. W 2012 FM Logistic zwiększyło także liczbę pojazdów własnych. Operator aktualnie dysponuje 40 nowymi naczepami (chłodnie i izotermy).  Ta inwestycja pochłonęła 8,5 milionów złotych. Na najbliższy czas priorytet w Polsce pozostanie przy rozwoju usług dla kluczowych sektorów retail i farmacji. FM Logistic zapowiada też rozszerzenie zasięgu geograficznego poprzez budowę kolejnych platform w rejonie centralnej Polski. Firma zmierza także do organizacji dystrybucji dla Europy Centralnej z platformy w Olszowej. Plany operatora zakładają też dalszy, sukcesywny wzrost sprzedaży o ok. 10-15% w skali roku.
Grupa FM Logistic na podstawie wnikliwej analizy rynku i wiedzy wynikającej z międzynarodowego know – how zdecydowała się na realizację długoterminowej strategii rozwoju w oparciu o usługi transportowe. Zamierza się także skupić na umacnianiu swojej pozycji sektorach retail oraz FMCG. Na pierwszym planie pozostaną też wysoce wyspecjalizowane usługi dla farmacji. Firma zamierza zadbać również o rozwój usług dla nowych sektorów oraz dalszą rozbudowę infrastruktury. Docelowo ambicją Grupy FM Logistic jest wygenerowanie 2 miliardów obrotu do 2022 roku.
Ten rok przyniósł także nowe decyzje związane z zarządzaniem organizacją na poziomie Grupy. Po ponad 40 latach zarząd Grupy FM Logistic zdecydował się rozdzielić kompetencje związane z nadzorem i realizacją zadań. I tak Jean-Christophe MACHET i Jacky GERVIS, którzy przez 10 lat pełnili funkcję Co-CEO w FM Logistic, wezmą na siebie nowe obowiązki. Claude FAURE przekaże przewodnictwo w Radzie Nadzorczej grupy Jacky GERVIS’owi. Nadal jednak pozostanie członkiem Rady, powiększonej o dwóch dyrektorów nieetatowych wywodzących się z rodziny oraz czterech niezależnych dyrektorów.  Jean-Christophe MACHET został mianowany CEO FM Logistic i pokieruje Komitetem Wykonawczym FM logistic, z jego czterema nowymi członkami, którzy rozszerzą zakres kompetencji. Jednocześnie, nowo utworzony Zarząd FM Logistic zyska doświadczenie i know-how czterech niezależnych dyrektorów:  Régis BELLO, Vincent MERCIER’a, Monique ZOMENO oraz przewodniczącego Jean-Claude MICHEL.
FM Logistic jest założoną w 1967r. francuską firmą, posiadającą 59 centrów logistycznych w Europie i Azji.
Operator zatrudnia w całej Europie ponad  14 tys. FM Logistic posiada do dyspozycji swoich klientów ponad 2 400 tys. m2 powierzchni magazynowej.
(źr. FM Logistics)
Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.