Dodaj ogłoszenie o pracy


Pall-Ex Polska szuka firm transportowych do partnerskiej sieci

 

 

Pall-Ex, sieć dystrybucji ładunków paletowych, która w lipcu br. rozpoczęła działalność na polskim rynku, ogłosiła program partnerski dla przewoźników. Do sieci może dołączyć każda firma transportowa, która realizuje przewozy paletowe i posiada stałych klientów.
- Szukamy przewoźników z całej Polski. Mogą to być zarówno duże firmy, dysponujące flotą kilkudziesięciu pojazdów, jak i małe rodzinne przedsiębiorstwa działające na rynku lokalnym. Doświadczenia naszych europejskich partnerów pokazują, że firmy, które działają w naszej sieci redukują puste przebiegi, zmniejszają koszty operacyjne, a jednocześnie  szybko zwiększają  bazę klientów i co za tym idzie swoje przychody – tłumaczy Karolina Gil, Dyrektor Sprzedaży w Pall-Ex Polska. – Jeden z naszych rumuńskich partnerów, dzięki sieci Pall-Ex od podstaw zbudował bazę około 70 klientów, a to tylko jeden z przykładów.  – dodaje.
Transport ostatniej mili
Sieć Pall-Ex została utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii, w odpowiedzi na potrzeby klientów oczekujących przewozów niewielkich partii towarów w ciągu 24 h. Działa w modelu „hub & spoke” - partnerzy regionalni odbierają ładunki od swoich klientów, konsolidują je w swoich magazynach, a następnie przewożą je do centralnego hubu Pall-Ex zlokalizowanego pod Łodzią. Tam ładunki są sortowane ze względu na miejsce przeznaczenia, ładowane na pojazdy partnerów regionalnych i przewożone do ich magazynów, skąd wykonywana jest końcowa dostawa bezpośrednio do odbiorcy. – To w znaczący sposób ogranicza nie tylko puste przebiegi, ale i liczbę pojazdów poruszających się po drogach. W związku z tym, że to najbliżej zlokalizowany partner odbiera i dowozi ładunek, ilość przejechanych kilometrów znacznie się zmniejsza. Daje to przewoźnikom nie tylko oszczędności w postaci niższych wydatków na paliwo, ale również zmniejsza zużycie CO2 wytwarzane przez flotę przewoźnika – dodaje Karolina Gil.
Już w 2004 r. wyniki badań przeprowadzonych przez Departament Transportu Drogowego Wielkiej Brytanii pokazały, że system przewozów Pall-Ex umożliwiał wypełnienie pojazdów w 90 proc., podczas gdy średnie wypełnienie ciężarówek w tradycyjnym transporcie wyniosło 51 proc.
W sieci, ale niezależni
Pall-Ex chce pozyskać do współpracy przede wszystkim te firmy, które mają doświadczenie w realizacji przewozów na paletach i na stałe obsługują klientów w tym zakresie. – Zależy nam na tym, bo sieć to system naczyń połączonych. Jeśli każdy partner będzie realizował przewóz określonej liczby palet, to suma przewozów wszystkich uczestników będzie na tyle duża, że każdy z uczestników sieci zauważy korzyści wynikające z przynależności do niej – tłumaczy Karolina Gil. Europejski model biznesowy Pall-Ex opiera się na współpracy z niezależnymi, lokalnymi firmami transportowymi. Również w Polsce Pall-Ex gwarantuje przewoźnikom pełną niezależność – to oni samodzielnie kształtować będą politykę cenową i decydować o tym czy przewozić ładunek za pośrednictwem sieci czy też na własną rękę – wyjaśnia Karolina Gil.
Koszty przewoźników pod kontrolą
W ramach programu, Pall-Ex udostępni przewoźnikom system IT, który pozwala na tworzenie zleceń, zarządzenie flotą i przesyłkami oraz kontrolę kosztów. System zawiera funkcję śledzenia przesyłek, potwierdzenia dostawy, generowania raportów i faktur. – TWINE bo o nim mowa, powstał w oparciu o 15-letnie doświadczenia operacyjne i finansowe europejskich przewoźników zrzeszonych w sieci Pall-Ex. To bezcenna pomoc zwłaszcza dla tych firm, które nie posiadają systemów informatycznych i na bieżąco nie analizują opłacalności przewozów. TWINE umożliwia dokładną kalkulację kosztów przesyłek - mówi Karolina Gil. Sieć zapewnia również wsparcie w pozyskiwaniu klientów, pomoc w konstruowaniu ofert handlowych oraz marketingu. Europa w zasięgu
Obecnie Pall-Ex działa już w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji i we Włoszech. W najbliższym czasie Pall-Ex planuje uruchomienie sieci w Turcji, w Niemczech, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu, partnerzy należący do polskiej sieci będą mogli realizować przewozy także w Europie.
W Polsce, Pall-Ex chce zrealizować pierwsze przewozy w kwietniu 2013 r.
(źr. Pall-Ex)
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.