Dodaj ogłoszenie o pracy


23 nowe lokomotywy Siemens we flocie DB Schenker Rail Polska

Spółka DB Schenker Rail Polska podpisała kontrakt z firmą Siemens na dostarczenie 23 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych typu Vectron. Jako pierwszy prywatny towarowy przewoźnik w Polsce, DB Schenker Rail Polska będzie wykonywać swoje usługi z wykorzystaniem tego typu lokomotyw.
- Nowoczesne jednostki są głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ponadto, nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko - pioniera - mówi Hans-Georg Werner, Szef Regionu Wschód, DB Schenker Rail.
Dostawy pojazdów już się rozpoczęły i będą trwały do 2015 roku. Nowe lokomotywy wpłyną na poprawę wykorzystania taboru, a także współpracę w ramach europejskiej sieci. Zakup pozwoli na optymalizację prac utrzymaniowych oraz zwiększenie ilości przewozów, dzięki otwarciu w niedalekiej przyszłości nowych korytarzy transportowych.
- Poprzez zakup 23 nowych lokomotyw będziemy posiadać nowoczesną i wydajną flotę pojazdów elektrycznych, dzięki czemu nasza pozycja na polskim rynku kolejowym będzie znacznie silniejsza. Ich wykorzystanie przełoży się z pewnością na jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług, a także sprawi, że będziemy jeszcze bliżej osiągnięcia naszego celu jakim jest zdobycie statusu firmy Premium – mówi Christian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowej generacji lokomotywa Vectron była już dzierżawiona przez DB Schenker Rail Polska, jej parametry są już firmie znane. Próbna eksploatacja pojazdu przyczyniła się do uzyskania bezterminowego świadectwa dopuszczenia lokomotywy Vectron i pozwoliła firmie przekonać się w praktyce o doskonałych właściwościach jednej z najnowocześniejszych lokomotyw w Europie.
(źr. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.