Dodaj ogłoszenie o pracy


A w Japonii magazynów nie mają

 

W Japonii nie ma magazynów do przechowywania towarów, bo wszystko dostarcza się w ciągu jednego dnia. Mimo, że kraj ten rozciąga się na długości ponad 3 tys. km, jedynym miejscem, w którym znajduje się towar jest transportująca go ciężarówka. W Wyższej Szkole Logistyki odbyła się kolejna edycja programu LOGMEETING – Spotkania i warsztaty w WSL. O organizacyjnej doskonałości Japończyków i logistyce produkcji mówił Mikiharu Aoki, uznany na świecie konsultant i praktyk Systemu Produkcyjnego Toyoty. W spotkaniu wzięło udział ponad 400 uczestników.

 

Ta doskonała organizacja to efekt stosowania zasad Systemu Produkcji Toyoty. Czym jest zatem logistyka w tym systemie? Mikiharu Aoki przekonywał, że transport i magazynowanie w tradycyjnej formie to muda, czyli marnotrawstwo. Nie oznacza to jednak, że logistycy są niepotrzebni w fabrykach stosujących System Produkcji Toyoty. Logistyka ma być gwarancją regularności i stabilności, elementem efektywności całego systemu. Logistycy muszą myśleć i pracować tak, jakby zajmowali się rzeczami świeżymi, potrzebnymi natychmiast.

Według Mikiharu Aoki, procesy logistyczne mają się przekładać na większą wartość dodaną, a logistyk musi myśleć o użyteczności swej pracy. Celem tej pracy jest terminowe dostarczanie odpowiedniej ilości materiałów, eliminując czas transportu i magazynowania. Wielkości zamówień regulowane są zgodnie ze zdolnościami produkcyjnymi wszystkich procesów. Za tę relację między organizacją produkcji, a skróceniem czasu przepływu odpowiada właśnie logistyk.

 

Podczas spotkanie mówiono nie tylko o logistyce. Różnice językowe i kulturowe objaśniała japonistka pani Adriana Olszowiec z Shinsei Consulting. W swojej prelekcji mówiła o wszystkim, co każdy gaijin (obcy) o ukłonach, powitaniach i korporacyjnych tytułach wiedzieć powinien. W Japonii nie marnuje się ani miejsca ani czasu. Mieszkania są niewielkie, położone bardzo blisko siebie. Pociągi metra  mogłyby służyć do regulowania zegarków, gdyby nie to, że i one z pewnością działają tu bezbłędnie. Ogromny szacunek i dyscyplina, a przede wszystkim przestrzeganie norm to cechy każdego Japończyka, regulujące ich codzienne relacje, osobiste i zawodowe.

Prelegenci Mikiharu Aoki, Maciej Kanert oraz Adriana Olszowiec związani z Konsorcjum Konsultingowym SHINSEI zawodowo zajmują się popularyzowaniem Systemu Produkcji Toyoty, edukowaniem polskich przedsiębiorców, inicjowaniem międzynarodowej współpracy.

 

Na spotkanie przybyło 400 osób, wśród których znaleźli sie studenci, wykładowcy i pracownicy Wyższej Szkoły Logistyki oraz uczniowie techników logistycznych i ekonomicznych z Krotoszyna, Leszna, Łękna, Marszewa, Mosiny, Nowej Soli, Nowego Tomyśla, Opalenicy, Poznania, Słupcy i Sochaczewa.

 

LogMeeting to cykl wydarzeń, który już od lat gromadzi studentów i uczniów szkół średnich wokół Wyższej Szkoły Logistyki. Praktyczna wiedza i doświadczenie, którym dzielą się zapraszani prelegenci jest jednym z fundamentów kreowania wzorców w kształceniu logistyków na poziomie wyższym.

 

Patronat medialny nad konferencją objęły: „Polska Gazeta Transportowa”, „Logistyka a Jakość”, „Eurologistics”, LOG24.pl, DobraLogistyka.pl, easylogistyka.com, forumtransportu.pl, spedycje.pl, transport.pl, pracujwlogistyce.pl

(źr. WSL/bt)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.