Dodaj ogłoszenie o pracy


Raben przejmuje część spółek Wincantona

Grupa Raben, ogłosiła dziś przejęcie od Wincanton niemieckiej sieci drogowej oraz spółek w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji.

Spółki Wincanton w Polsce, Czechach, na Węgrzech i Słowacji świadczą zarówno usługi logistyki kontraktowej na terenie poszczególnych krajów, jak i transporty w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Największa część transakcji – niemiecka sieć drogowa - działa w oparciu o 16 terminali i oferuje przede wszystkim krajowe i międzynarodowe przewozy drobnicowe.

Obrót roczny wypracowany przez Wincantona w tych krajach wyniósł około 373 milionów euro (rok fiskalny zakończony 31 marca 2011 roku). Firma działa w tym rejonie poprzez 56 magazynów i biur oraz zatrudnia około 2550 osób, które zostaną pracownikami Grupy Raben po zakończeniu sprzedaży.

- Rynki niemiecki i środkowoeuropejski są kluczowymi dla Grupy Raben. Wierzymy, że w wyniku przejęcia umocnimy pozycję w tym regionie. Uzyskamy także wartość dodaną w naszych relacjach z Klientami. Ponadto, nasze partnerskie sieci dystrybucyjne, takie jak System Alliance Germany, zyskają szansę na stabilizację i zwiększenie wydajności świadczonych usług. Jesteśmy pewni, że połączenie ze spółkami Wincanton, w tych pięciu krajach, znacznie poprawi naszą pozycję na rynkach europejskich. - komentując transakcje, Ewald Raben, Prezes Grupy Raben, powiedział:

- Sprzedaż ta jest wynikiem strategicznego przeglądu naszej działalności i decyzji, aby zrezygnować z operacji na terenie Europy Środkowo-Wschodniej i sprzedać naszą niemiecką sieć drogową. - mówi Eric Born, dyrektor zarządzający Wincanton, skomentował:

Finalizacja transakcji spodziewana jest w ciągu dwóch do trzech miesięcy, z zastrzeżeniem spełnienia wszelkich warunków umownych związanych z transakcją i obowiązkiem konsultacji z przedstawicielami Pracowników i właściwym urzędem ds. konkurencji.

(źr. Grupa Raben)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.