Grupa Gefco ogłosiła, że uzyskała wsparcie finansowe w ramach europejskiego programu Marco Polo na uruchomienie linii kolejowej pomiędzy Vesoul we Francji, a Kaługą w Rosji. Połączenie to, przebiegające przez Niemcy i Polskę, stanowi kanał dostaw do fabryki PCMARus, spółki joint venture utworzonej w Rosji przez PSA Peugeot Citroën i Mitsubishi Motors Corporation. Projekt ten pozwoli zastąpić transportem kolejowym 704 ciężarówek, jakie niezbędne były dotąd do przewożenia części pomiędzy Francją a Rosją i jest jednym z największych projektów multimodalnych w Europie. Uruchomienie codziennego połączenia kolejowego do transportu części samochodowych pomiędzy Vesoul, a Kaługą to ukoronowanie rocznych badań prowadzonych przez Grupę Gefco we współpracy z partnerami: Captrain Deutschland oraz Transcontainer Russia. Ponieważ stanowi alternatywę dla codziennych kursów 44 ciężarówek i skraca czas dostawy z ośmiu do pięciu dni, połączenie to wpisuje się w cele oraz spełnia kryteria stawiane beneficjentom programu Marco Polo finansowanego przez Komisję Europejską, przeznaczonego dla inicjatyw w dziedzinie transportu modalnego. W okresie trwania projektu firma zamierza przenieść ponad 411 milionów tonokilometrów z dróg na tory, co stanowi wartość znacznie przekraczającą minimalny próg 60 tonokilometrów, kwalifikujący do udziału w programie. Stosownie do generowanych kosztów, wnioskodawca ubiegał się o grant o wysokości 539 000 EUR.. Dodatkowo połączenie Vesoul-Kaługa zostało uznane za projekt przyszłościowy, czyli taki, który trwać będzie po zakończeniu okresu zasilania środkami z funduszy europejskich.
(źr. Grupa GEFCO)