Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO otrzymało grant z Marco Polo na uruchomienie linii kolejowej Vasoul-Kaługa

Grupa Gefco ogłosiła, że uzyskała wsparcie finansowe w ramach europejskiego programu Marco Polo na uruchomienie linii kolejowej pomiędzy Vesoul we Francji, a Kaługą w Rosji. Połączenie to, przebiegające przez Niemcy i Polskę, stanowi kanał dostaw do fabryki PCMARus, spółki joint venture utworzonej w Rosji przez PSA Peugeot Citroën i Mitsubishi Motors Corporation. Projekt ten pozwoli zastąpić transportem kolejowym 704 ciężarówek, jakie niezbędne były dotąd do przewożenia części pomiędzy Francją a Rosją i jest jednym z największych projektów multimodalnych w Europie. Uruchomienie codziennego połączenia kolejowego do transportu części samochodowych pomiędzy Vesoul, a Kaługą to ukoronowanie rocznych badań prowadzonych przez Grupę Gefco we współpracy z partnerami: Captrain Deutschland oraz Transcontainer Russia. Ponieważ stanowi alternatywę dla codziennych kursów 44 ciężarówek i skraca czas dostawy z ośmiu do pięciu dni, połączenie to wpisuje się w cele oraz spełnia kryteria stawiane beneficjentom programu Marco Polo finansowanego przez Komisję Europejską, przeznaczonego dla inicjatyw w dziedzinie transportu modalnego. W okresie trwania projektu firma zamierza przenieść ponad 411 milionów tonokilometrów z dróg na tory, co stanowi wartość znacznie przekraczającą minimalny próg 60 tonokilometrów, kwalifikujący do udziału w programie. Stosownie do generowanych kosztów, wnioskodawca ubiegał się o grant o wysokości 539 000 EUR.. Dodatkowo połączenie Vesoul-Kaługa zostało uznane za projekt przyszłościowy, czyli taki, który trwać będzie po zakończeniu okresu zasilania środkami z funduszy europejskich.

(źr. Grupa GEFCO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.