Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV przejmuje czeską spółkę kolejową AWT Čechofracht a.s.

Duński koncern transportowo-logistyczny - firma DSV przejęła pod koniec września br. spedycyjną część czeskiego operatora kolejowego - AWT Čechofracht a.s. - największej europejskiej prywatnej spółki kolejowej.

 

Transakacja objęła usługi transportu drogowego, morskiego i lotniczego oraz logistyki kontraktowej, świadczone dotychczas przez należący do AWT czeski Čechofracht a.s., co pozwoli na dalsze umocnienie pozycji DSV na czeskim rynku. AWT Čechofracht a.s. jako dostawca usług logistycznych oraz spedycyjnych, posiada od wielu lat silną pozycję rynkową w Czechach. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, pakiet usług nabytych przez DSV od AWT Čechofracht a.s. wygenerował dochód na poziomie 30 mln EUR.

 

AWT Čechofracht a.s. jest ważnym graczem z dużymi tradycjami na czeskim rynku. Nabywane przez nas usługi stanowią doskonałe uzupełnienie dla naszej działalności prowadzonej w Czechach, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom kompleksową sieć dystrybucji na tym rynku – mówi Jens Bjorn Andersen, CEO Grupy DSV. Dla klientów regionalnych centrów dystrybucyjnych zlokalizowanych w okolicach Warszawy (Gnatowice, Ołtarzew), w Czeladzi, Poznaniu, Łodzi i Wrocławiu, Czechy stanowią bardzo ważny rynek zbytu i zaopatrzenia.

Grupa AWT podjęła decyzję o przekazaniu części swojego biznesu, niezwiązanego z transportem kolejowym, w związku z marginalną rolą, jaką odegrał on w osiąganych przez firmę wynikach finansowych na przestrzeni ostatnich kilku lat. - Nasza strategia opiera się na rozwoju transportu kolejowego w centralnej oraz wschodniej Europie. Przekazanie DSV części naszego portfolio związanej z transportem drogowym, morskim oraz lotniczym najlepiej przysłuży się rozwojowi tej części naszego biznesu – mówi Pierre Timmermans, CEO Grupy AWT.

 

Na mocy zawartego porozumienia 188 pracowników AWT Čechofracht zostanie  przeniesionych w struktury DSV Czechy. Pozostały zespół Grupy AWT będzie pracował nad dalszym rozwojem transportu kolejowego.

Grupa AWT posiada przeszło 60-letnie doświadczenie w transporcie kolejowym w Europie Centralnej i operuje frachtem 160 lokomotyw oraz blisko 5,5 tys. wagonów. Firma świadczy usługi dla kilkudziesięciu dużych przedsiębiorstw przemysłowych na trasach pomiędzy Europą Centralną i Zachodnią, Adriatykiem i Morzem Czarnym.

(źr DSV)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.