Dodaj ogłoszenie o pracy


Balticon serwisantem kontenerów Maersk

 

Spółka Balticon operator ruchu kontenerowego podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. Møller–Mærsk A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego. Zgodnie z porozumieniem, gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego  armatora. Docelowo Balticon zamierza osiągnąć zdolność serwisowania aż 200 kontenerów na dobę. Obroty spółki z tytułu rozszerzenia współpracy mogą wynieść 21 mln zł rocznie.

 

Podpisanie listu intencyjnego poprzedziły trwające ponad miesiąc testy jakości serwisów kontenerowych w ramach tzw. „Projektu Aarhus”. Maersk wybrał Balticon  spośród kilku firm starających się o obsługę kontenerów chłodniczych a następnie testował zdolności przerobowe i jakość wykonywanych usług. Duński armator  jest największym partnerem Balticon. Firmy współpracują ze sobą na rynku kontenerowym już od 19 lat.

W ramach współpracy Balticon będzie serwisować kontenery chłodnicze oraz kontenery stalowe. Po dokonaniu napraw i przeglądów w gdańskim warsztacie spółki, będą one odsyłane do bazy armatora w duńskim porcie Aarhus, lub do innych bałtyckich portów, by zostać obładowane i przetransportowane do odbiorców końcowych na całym świecie.

 

- Podpisanie listu intencyjnego z Maersk na serwis kontenerów jest potwierdzeniem zaufania, jakim darzy nas ten największy na świecie armator. Zbudowaliśmy je dzięki profesjonalnej, kompleksowej obsłudze, wykwalifikowanej kadrze oraz konsekwentnym inwestycjom w zaplecze serwisowe. Porozumienie jest również efektem rozpoczęcia przez Balticon SA dzierżawy placu w sąsiedztwie terminalu DCT pod warsztat kontenerów chłodniczych. Inwestycja ta znacząco zwiększy możliwości serwisowe, umożliwiając przejęcie jeszcze większego wolumenu napraw z rejonu Morza Bałtyckiego. Gdy warsztat osiągnie pełną sprawność, będziemy mogli obsłużyć nawet 200 platform na dobę. Oprócz napraw, będziemy wykonywać również inspekcje stanu technicznego, mycie, przygotowanie pod załadunek towarów i renowacje kontenerów Maersk – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.

 

W maju 2012 roku spółka Balticon zawarła 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Firma szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki wzrosną o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata. Rozwój depot umożliwi ponadto stworzenie punktu węzłowego dla obsługi kontenerów w regionie Polski, Czech i Słowacji, a w przyszłości również Białorusi i Ukrainy.

 

Balticon jako jedna z niewielu firm jest w stanie wykonać każdą usługę niezbędną w łańcuchu transportowo-logistycznym kontenerów. Dzięki temu jest w stanie utrzymać konkurencyjne ceny i ograniczyć czas związany z organizacją poszczególnych etapów dostawy towaru do odbiorców. Spółka nie poddaje się naciskom firm wyspecjalizowanych wyłącznie w transporcie. Około 45 proc. jej przychodów pochodzi właśnie z usług związanych z przemieszczaniem kontenerów drogą lądową i kolejową.
(źr. Balticon SA)

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.