Spółka Balticon operator ruchu kontenerowego podpisał list intencyjny z duńską centralą A.P. Møller–Mærsk A/S w sprawie zawarcia umowy na serwis kontenerów przeznaczonych pod załadunek w regionie Morza Bałtyckiego. Zgodnie z porozumieniem, gdański warsztat spółki będzie na początku działalności obsługiwać dziennie 80 kontenerów chłodniczych tego armatora. Docelowo Balticon zamierza osiągnąć zdolność serwisowania aż 200 kontenerów na dobę. Obroty spółki z tytułu rozszerzenia współpracy mogą wynieść 21 mln zł rocznie.
Podpisanie listu intencyjnego poprzedziły trwające ponad miesiąc testy jakości serwisów kontenerowych w ramach tzw. „Projektu Aarhus”. Maersk wybrał Balticon spośród kilku firm starających się o obsługę kontenerów chłodniczych a następnie testował zdolności przerobowe i jakość wykonywanych usług. Duński armator jest największym partnerem Balticon. Firmy współpracują ze sobą na rynku kontenerowym już od 19 lat.
W ramach współpracy Balticon będzie serwisować kontenery chłodnicze oraz kontenery stalowe. Po dokonaniu napraw i przeglądów w gdańskim warsztacie spółki, będą one odsyłane do bazy armatora w duńskim porcie Aarhus, lub do innych bałtyckich portów, by zostać obładowane i przetransportowane do odbiorców końcowych na całym świecie.
- Podpisanie listu intencyjnego z Maersk na serwis kontenerów jest potwierdzeniem zaufania, jakim darzy nas ten największy na świecie armator. Zbudowaliśmy je dzięki profesjonalnej, kompleksowej obsłudze, wykwalifikowanej kadrze oraz konsekwentnym inwestycjom w zaplecze serwisowe. Porozumienie jest również efektem rozpoczęcia przez Balticon SA dzierżawy placu w sąsiedztwie terminalu DCT pod warsztat kontenerów chłodniczych. Inwestycja ta znacząco zwiększy możliwości serwisowe, umożliwiając przejęcie jeszcze większego wolumenu napraw z rejonu Morza Bałtyckiego. Gdy warsztat osiągnie pełną sprawność, będziemy mogli obsłużyć nawet 200 platform na dobę. Oprócz napraw, będziemy wykonywać również inspekcje stanu technicznego, mycie, przygotowanie pod załadunek towarów i renowacje kontenerów Maersk – mówi Tomasz Szmid, prezes zarządu Balticon SA.
W maju 2012 roku spółka Balticon zawarła 30-letnią umowę dzierżawy nieruchomości na terenie Morskiego Portu w Gdańsku. Na placu o powierzchni 5 ha spółka zamierza rozbudować swój gdański depot oraz stworzyć pierwszy w Polsce warsztat remontowy kontenerów chłodniczych, który będzie mógł przejąć istotny wolumen napraw z ośrodków w Bremerhaven, Hamburgu i Goeteborgu. Firma szacuje, że po uruchomieniu wszystkich planowanych usług samego serwisu przychody spółki wzrosną o około 21 mln zł rocznie w terminie nie dłuższym niż 3 lata. Rozwój depot umożliwi ponadto stworzenie punktu węzłowego dla obsługi kontenerów w regionie Polski, Czech i Słowacji, a w przyszłości również Białorusi i Ukrainy.
Balticon jako jedna z niewielu firm jest w stanie wykonać każdą usługę niezbędną w łańcuchu transportowo-logistycznym kontenerów. Dzięki temu jest w stanie utrzymać konkurencyjne ceny i ograniczyć czas związany z organizacją poszczególnych etapów dostawy towaru do odbiorców. Spółka nie poddaje się naciskom firm wyspecjalizowanych wyłącznie w transporcie. Około 45 proc. jej przychodów pochodzi właśnie z usług związanych z przemieszczaniem kontenerów drogą lądową i kolejową.
(źr. Balticon SA)