Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser rozwija współpracę w krajach Grupy Wyszehradzkiej

Firma Dachser posiada w krajach Grupy Wyszehradzkiej wielu stałych klientów, w tym również międzynarodowe koncerny. Najczęściej Polska, Czechy, Słowacja oraz Węgry nie są przez inwestorów globalnych traktowane osobno, ale jako jeden region czy rynek. Kraje te łączy nie tylko wspólna historia, kultura i wartości. Punktem spójnym jest również całkiem przyzwoita sytuacja gospodarcza – dług publiczny strefy Euro wynosi średnio 87 proc. PKB, tymczasem krajów Grupy V4 – 54 proc. PKB.

 

Od początku lipca 2012 Polska prowadzi roczne przywództwo w Grupie Wyszehradzkiej (V4), która działając wspólnie na rzecz pozyskania unijnego budżetu, znowu zyskuje na znaczeniu w Europie. Operator logistyczny Dachser, prowadząc operacje we wszystkich ww. krajach, od lat uczestniczy w ich rozkwicie gospodarczym.

 

- Polska, Czechy, Słowacja i Węgry tworzą dużą terytorialnie oraz silną gospodarczo grupę. Gdyby były jednym krajem, stanowiłyby 15. gospodarkę na świecie. „Wymiana handlowa między krajami V4 cały czas rośnie – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. - Widzimy to nie tylko w oficjalnych statystykach, ale także w naszej codziennej pracy, aktywnie działając w regionie Europy środkowowschodniej – dodaje prezes Lichocik.

Kraje Grupy Wyszehradzkiej razem weszły do UE i przez wiele międzynarodowych koncernów są traktowane jako jeden region. Z tego powodu Dachser oferuje dla nich rozwiązania logistyczne oparte na jednym magazynie centralnym, który obsługuje dostawy do odbiorców zlokalizowanych w krajach V4. Dzięki temu rozwiązaniu można obniżyć koszty logistyczne, zmniejszyć ilość magazynów, administracji i zapasów, przy jednoczesnym utrzymaniu bardzo wysokiej jakości dostaw.

 

- Dachser, oferując ujednolicony zakres usług międzynarodowych entargo łącznie w 15 krajach Europy, w ramach jednej z jej odmian – targospeed 18 - dostarcza przesyłki do odbiorcy do godziny 18.00 w dzień po jej odebraniu w promieniu od 401 do 1000 km linii powietrznej wokół swoich terminali. Oznacza to w praktyce, że wszystkie przesyłki nadane na Śląsku są dostarczane do większości lokalizacji na terenie Grupy V4 już na drugi dzień po południu – mówi prezes Lichocik. - Przedsiębiorcy, mający doświadczenie w dystrybucji swoich towarów, zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest terminowość dostaw oraz niezawodność operatora – dodaje.

 

Znaczącą część działalności firmy w regionie Europy środkowowschodniej stanowi realizowanie usługi DIY Logistics, skierowanej do dostawców marketów typu dom i ogród. W jej ramach operator zajmuje się nie tylko magazynowaniem oraz transportem przesyłek, ale także usługami dodatkowymi w marketach, m.in. merchandisingiem, czyli wykładaniem towaru na półki sklepowe, kontrolą stanów magazynowych, organizowaniem promocji w sieci sprzedaży. Dachser na terenie Grupy V4 obsługuje ponad 800 marketów typu dom i ogród, a w całej Europie 18 tys., dostarczając do nich ok. 2 mln. przesyłek rocznie. Na terenie Grupy Wyszehradzkiej firma posiada 23 oddziały – 8 w Polsce, 7 w Czechach, 3 na Słowacji oraz 5 na Węgrzech. W 2011 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.
(źr. Dachser)

 

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.